סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מעצר עד תום ההליכים בעבירת הפקרה

מדינת ישראל רואה בחומרה עבירת הפקרה וכך גם מדיניות הענישה שבגינה. אחד מאמצעי הענישה בגין עבירה זו, הוא מעצר עד תום ההליכים בעבירת ההפקרה.

ראשית מהו מעצר עד תום ההליכים:

מעצר עם תום ההליכים הוא אחד מהכלים המשפטיים הקיצוניים שניתן לנקוט כלפי נאשם בעבירה פלילית, מעצר עד תום ההליכים בא בכדי למנוע מהחשוד את בריחתו, פגיעתו באחרים ושיבוש הליכי משפט.

סוג זה של מעצר מתבצע כאשר מוגש כתב אישום פלילי והתביעה מבקשת לבצע כלפי הנאשם מעצר עד תום ההליכים נגדו עד שיסתיים משפטו ויוכרע דינו, במהלך הזה נשללת חירותו של הנאשם עוד בטרם הוכחה אשמתו ולכן נחשב הליך קיצוני מידי.

מעצר עד תום ההליכים אינו משמש ככלי ענישה אלא מניעה של פגיעה פוטנציאלית של החשוד בשלום הציבור ו/או בהליכי המשפט וכן שהנאשם לא יברח ובמקרה של ביצוע עבירת הפקרה של אדם בתאונת דרכים הדבר בה ללמד על חומרת עבירת הפקרה כפי שהמדינה רואה אותה ועל כך שהיא רואה במפקיר אדם מסוכן לחברה.

מעצר עד תום ההליכים אינו בא אוטומטית במקרה של הפקרה אלא על ידי הגשת בקשה על ידי התביעה וצריך לדעת שישנם תנאים הצריכים להתקיים על מנת שבית המשפט יצדיק זאת, מקרים אלו נקראים על פי חוק "מקרים חריגים" ואלו הם התנאים הצריכים להתקיים:

• על התביעה להוכיח את קיומה של תשתית ראייתית להוכחת אשמתו של הנאשם – בית המשפט אינו בוחן את אשמתו או חפותו של הנאשם אלא רק את הפוטנציאל הטמון בראיות התביעה.

• על התביעה נדרש להוכיח חשש לפגיעה בביטחון הציבור, הפרת תנאי שחרור, אי מתן ערובה, חשש לשיבוש הליכי משפט או הימלטות מן הדין.

ישנם מקרים בהם בית המשפט מאשר חלופות מעצר הולמות במידה ומוצגות לפניו כאלה.

דבר נוסף שחייבים לדעת זה שעל פי חוק הנאשם חייב להיות מיוצג על ידי סנגור בעת הדיון במעצר עד תום ההליכים, במידה והנאשם אינו מיוצג חובה למנות לו סנגור אלא אם כן הודיע הנאשם שאינו מעוניין להיות מיוצג.

במידה והואשמתם בהפקרה והוגשה כנגדכם בקשה למעצר עת תום ההליכים, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: