סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מתי נמחקות נקודות משרד הרישוי

כל נהג שעבר עבירות תנועה יכול לפתוח דף חדש במידה ועמד בקריטריונים של משרד הרישוי – רישום הנקודות תקף לשנתיים שבסופם במידה והנהג לא הגיע למספר של 22 נקודות הרישום ימחק, במידה והנהג עבר את המספר 22 נקודות יוארך זמן הצבירה ל-4 שנים.

צריך לדעת שבמידה ונהג קיבל מעל ל- 12נקודות הוא מחויב לעבור קורס נהיגה מונעת, וגם אחרי שעבר את הקורס בהצלחה מספר הנקודות אינו נמחק עד לתקופה של השנתיים עד ארבע שנים בהתאם למספר הנקודות שצבר, במידה והנהג צבר בתקופה הזאת עוד נקודות שבין 24 ל-34 הוא ידרש לעבור קורס נוסף.

במידה ונהג צבר 36 או יותר מכך נקודות רישיונו ישלל לתקופה של 3 חודשים והוא יצטרך לעבור שוב בחינת תיאוריה בשביל לקבל את רישיונו מחדש בתום התקופה.

מספר הנקודות הוא כיוצא בזה מחומרת העבירה שבוצעה, החל משתי נקודות ועד עשר נקודות. מעבר לצבירת הנקודות על כל עבירה, הנהג ידרש גם לתשלום קנס על פי הקבוע בחוק או אף פסילת הרישיון ע"י קצין משטרה במקום או על ידי בית המשפט, דבר זה אינו מוחק או מבטל את רישום הנקודות אלא מתווסף לענישה – רישום הנקודות מתבצע בכדי שמשרד הרישוי יוכל לעקוב אחר נהגים המועדים לפורענות ובמידת הצורך לפסול את רישיונם (כאמור בצבירת 36 נקודות) ולשלוח אותם לקורס נהיגה מונעת (מעל ל- 12 נקודות).

במידה ונהג צבר בעבר 36 נקודות ורישיונו נשלל, ובתוך תקופה של שש שנים, מיום העבירה שבשלה נשלל רישיונו, הוא שוב צבר 36 נקודות או בתוך תקופה של 4 שנים, מיום העבירה שבשלה נשלל רישיונו, נצברו לחובתו 72 נקודות תקפות יישלל רישיונו ל-9 חודשים והוא ידרש לעבור שוב מבחן מעשי ותאוריה בשביל לקבל חזרה את רישיונו בתום זמן הפסילה.

צריך לדעת שהנקודות אינם נרשמות מיד כשהנהג מקבל את הדו"ח אלא כאשר הוא משלם אותו, וזאת בשביל לאפשר לנהג שנתפס להשיג על הדו"ח ולגשת לבית המשפט במידה והוא חש שאינו אשם או שאינו עבר על העבירה שבו השוטר מאשים אותו.

במידה ורישיונכם עלול להיפסל כתוצאה מנקודות משרד הרישוי צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם בכדי למנוע את שלילת רישיונכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: