סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

ערעור על החלטות הוועדות הרפואיות

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מהי ומה צריך לדעת בנושא? המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף ציבורי, הנמצא באחריות ישירה של משרד הבריאות, ועל פי תקנות התעבורה הוא מוגדר כ- "רופא מוסמך של משרד התחבורה- משרד הרישוי". במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מועסקים רופאים, פסיכולוגיים, אחיות ופסיכיאטריים, כאשר תפקידם העיקרי הוא לבחון ולאפיין את כושרם הרפואי, הפיזיולוגי והנפשי של הנהגים המופנים למכון על ידי גורמים שונים הכוללים בין היתר את המוסד לביטוח לאומי, בתי המשפט לתעבורה, משטרת ישראל, משרד הביטחון ומשרד הרישוי.

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

במידה וגם אתם רואים את עצמכם כנפגעים מהחלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בענייניכם, ובמידה והופניתם לצרכי בדיקות במכון על ידי אחד מהגורמים הבאים: משרד הרישוי, בתי המשפט לתעבורה או משטרת ישראל, תוכלו לערער על המלצת המכון הרפואי המוגדר בחוק כ- "רופא מוסמך של משרד התחבורה- משרד הרישוי". הערעור חייב להיות מוגש תוך שלושים יום מיום יישום ההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בענייניכם ומיום יישום המלצותיו על ידי משרד הרישוי.

ועדת ערר המכון הרפואי, הינה וועדה מבקרת המורכבת משלושה רופאים הדנים בעניינכם. במידה ופסיקת הוועדה איננה מקבלת את בקשת הערעור, תוכלו להגיש ערעור מנהלי לבית המשפט המחוזי בתוך 10 ימים, וזאת רק בשאלות משפטיות בלבד.

במידה והינכם רואים את עצמכם כנפגעי המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בהתאם להסכם הניידות בביטוח לאומי, אתם רשאים לפנות בכתב יד למנהל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בתוך 60 יום מיום קבלת ההחלטה. במכתב זה, הינכם נדרשים לפרט את כל השגותיכם בנוגע להמלצת המכון. מנהל המכון מחויב להשיב לכם בכתב ובאופן מנומק אודות החלטת המכון בעניינכם. ערעור בנוגע להחלטה יתקיים אך ורק במקרים בהם המוסד לביטוח לאומי קיבל את המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שאינן עולים בקנה אחד עם רצונכם, את הגשת הערעור תוכלו לבצע במקרים אלו תוך 12 חודשים מעת שהתקבלה ההחלטה בענייניכם.

מכיוון שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים משמש מעין סמכות משפטית לכל דבר ועניין, ומכיוון שהחלטות והמלצות המכון הרפואי הן בעלות השלכות מרחיקות לכת בענייניכם, הקפידו להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בכל דיני התעבורה, לרבות, אופן פעילותו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

במידה וברצונכם לערער על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

מחפשים מידע נוסף על ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע בכל!

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: