סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף ציבורי, הנמצא באחריות ישירה של משרד הבריאות, ועל פי תקנות התעבורה הוא מוגדר כ- "רופא מוסמך של משרד התחבורה- משרד הרישוי". במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מועסקים רופאים, פסיכולוגיים, אחיות ופסיכיאטריים, כאשר תפקידם העיקרי הוא לבחון ולאפיין את כושרם הרפואי, הפיזיולוגי והנפשי של הנהגים המגיעים למכון.

תפקידו המרכזי של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא לאתר ולמנוע מנהגים שאינם כשירים לנהיגה (הן מסיבות בריאותיות והן מסיבות נפשיות) לעשות זאת. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מקבל מידע אודות נהגים מסוימים ממגוון מקורות מידע מקצועיים, לרבות, משטרה, משרד הרישוי, בתי המשפט לתעבורה, שירותי הביטחון וצה"ל ועוד. כלל הנהגים המופנים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים נדרשים לעבור מספר רב של סדרת בדיקות רפואיות, פיזיולוגיות ונפשיות.

נהגים אשר רישיון הנהיגה שלהם נפסל לתקופה ממושכת מחויבים לעבור סדרת בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בטרם יושב להם רישיון הנהיגה. החשיבות הגדולה (ולעיתים אף המכרעת) בנוגע לתוצאות הבדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני תעבורה שילווה, ינחה ואף יסייע לכם להימצא כשירים לנהיגה במסגרת הבדיקות המקיפות הנערכות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

הבדיקות הנערכות במכון

הבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינה גופנית ו/או נפשית, וזאת בהתאם לצורך הבדיקה. במכון הרפואי לא נבדקת התאמתם לנהיגה של כלל נהגי ישראל, אלא רק של נהגים המוגדרים על פי מערכת החוק והאכיפה כנהגים בעלי סיכון גבוה להיות מעורבים בתאונות דרכים, נהגים בעלי מוגבלויות פיזיות, נהגים שהורשעו בעבר בעבירות תנועה חמורות, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, נהגים שהורשעו בעבירות סמים ואלכוהול בעבר, לרבות, נהיגה תחת השפעת סמים או נהיגה בשכרות ועוד.

כמו כן, נערכות בדיקות לכלל הנהגים המבקשים לנהוג על גבי רכב ציבורי מכל סוג שהוא. החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, היא בגדר המלצה בלבד, כאשר תוצאות הבדיקה מועברות למשרד הרישוי, האחראי על הסקת המסקנות בנוגע לממצאי הבדיקות הרפואיות ו/או הנפשיות שנערכו לנהג במכון, בפועל המלצת המכון היא ההחלטה המתקבלת היות ומדובר בהמלצות רפואיות ולעובדי משרד הרישוי אין ידע רפואי.

בין יתר ההמלצות אותן מעביר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים תמצאו: קבלת בקשת המועמד, דחיית בקשתו, הגבלת הנהיגה לסוג רכב מסוים, התניית הרישיון בבדיקות מעקב ועוד.

יודגש כי המלצות המכון הרפואי אינם סוף הסיפור אלא ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום בפני וועד הערר שיושבת בתל השומר אשר מורכבת מ-3 פסיכולוגים שיכולים להפוך את ההחלטה שניתנה ע"י המכון הרפואי.

ולכן חושב להתייעץ בעורך דין תעבורה המומחה למכון הרפואי אשר ידריך את הנהג לפני המבחנים ובמידה ורישיונכם הוגבל ע"י המכון הרפואי להגיש ערר לוועד הערר שבתל השומר.

משרד עורכי דין בוכובזה את סיילס הינו משרד מתעסק אך ורק בתחום דיני התעבורה ומספק סיוע וליווי משפטי בתחום דיני התעבורה, לרבות בכל הקשור למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

במידה וזומנתם למכון הרפואי לבטיחות בדרכים צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: