סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

אכיפת עבירת נהיגה בזמן פסילה

עבירת נהיגה בזמן פסילה נחשבת לאחת העבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה . במקרים רבים נהיגה בזמן פסילה גוררת בעקבותיה מאסר בפועל לפרקי זמן משתנים.

יחד עם זאת, בבתי המשפט לתעבורה בארץ אין ענישה אחידה לגבי עבירת הנהיגה בזמן פסילה והעונש נובע ממדיניות בית המשפט והתביעה באזור ביצוע העבירה כמו גם כמובן בנסיבות העבירה.

חשוב לציין כי לעיתים קיימת הבחנה בעבירה לעניין "רף החומרה" בהתאם לנסיבות. לעיתים, עבירת הנהיגה בזמן פסילה נובעת מאי ידיעה על הפסילה או שהנהג הפסול נוהג בזמן פסילה משך זמן רב בתום לב כיוון שלא הפקיד את רישיון הנהיגה שלו כנדרש, כשאז מניין ימי הפסילה לא נחשבים על אף שפרק זמן הפסילה לכאורה חלף.

מסירת הודעה בדבר פסילת הרישיון:

החוק קובע כי די בעצם משלוח ההודעה בדואר רשום בכדי להקים חזקה על פיה הנהג מודע לכך שרישיונו נשלל, ומכאן שלא תעמוד לו הגנה לפיה לא ידע כי הוא נוהג בעת פסילה. חזקה זו ניתנת לסתירה בנסיבות חריגות בלבד, וכך, לעיתים, בית המשפט יראה את הנהג כאילו קיבל הודעה בדבר הפסילה, אף כאשר הלכה למעשה זו לא הגיעה לידיו.

אכיפה:

המשטרה נוקטת בפעולות אכיפה כנגד הנוהגים בזמן פסילה או שלילה. במסגרת הבדיקות השגרתיות, כאשר שוטר מורה לנהג לעצור לביקורת רישיונות, העובדה שהוא פסול מלנהוג תיחשף במהירות ובקלות על ידי בדיקה קצרה במסוף המשטרתי או אל מול תחנת המשטרה. בנוסף, אל המשטרה מגיע מידע מודיעיני (לרוב, המידע מסופק על ידי שכנים ומכרים) אל "יחידת הפסולים" על כך שנהג מסוים ממשיך לנהוג בפסילה חרף שלילת רישיונו. יחידה זו עורכת מעקבים, מארבים ומבצעים שונים על מנת לתפוס את הנוהגים בזמן פסילה, כפי שאנו יכולים להבין, המשטרה בהחלט שמה דגש על תפיסת נהגים הנוהגים בפסילת רישיון.

ענישה:

סעיף 67 לפקודת התעבורה קובע כי בגין נהיגה בזמן פסילה או נהיגה בשלילה הנהג צפוי לעונש של 3 שנות מאסר. העונשים החמורים ביותר מושתים על נהגים אשר כבר הורשעו בעבר בגין נהיגה בשלילה. במקרים אלה אף אפשר ויוטל מעצר עד תום ההליכים.

במידה ונתפסתם נוהגים בזמן פסילה, זהו הזמן ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: