סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

כיול מכמונות המהירות

למשטרת ישראל ישנם מכמונות מהירות המשמשות אותה לאכיפת המהירות המותרת במדינת ישראל, הממל"ז הפועל על ידי כך ששוטר תנועה העומד בצד הדרך, בין בגלוי ובין שלא ומפעיל את המכשיר על ידי כיוונו אל עבר הרכב, השוטר צריך להביט דרך כוונת המכשיר אל הרכב שמגיע ממולו, וכך קרן הלייזר היוצאת מן המכשיר מגיעה אל חזית הרכב הנוסע וכך המכשיר מודד את הזמן שלוקח לקרן הלייזר להגיע אל הרכב ובחזרה ממנו.

המכשיר עושה זאת מספר פעמים וכך בסיום הפעולה קובע את מהירות הנסיעה הממוצעת שבה נסע הרכב בקטע הכביש שנמדד והתוצאה מופיעה על צג המכשיר.

מכשיר הדבורה העובד בשיטת רדאר וניתן להפעיל אותו בין אם הניידת עומדת לבין אם הניידת בתנועה ובנוסף המכשיר יכול לקלוט נהגים העוברים על המהירות המותרת גם אם הם נוסעים בכיוון הנגדי של הניידת, מה שהופך אותו כיעיל מבחינת אפקט ההרתעה ויכולתו לתפוס מספר רב של נהגים העוברים על החוק וברדיוס של קילומטר, וזאת בניגוד לממל"ז המכוון רק כלפי מכונית אחת הנוסעת מולו.

אך בכדי שהשתיים הללו יתקבלו כראייה מרשיעה בבית המשפט אחד התנאים העיקריים הוא כיול המכשיר לפני השימוש בהם:

מהו הכיול:

כיול הוא הפעולה אשר יש לבצע בתנאי מעבדה מוגדרים מראש לאותו מכשיר שרוצים לכייל, ובו בודקים האם הערכים תואמים את אבות המדידה המקובלות לבין קריאותיו של מכשיר המדידה, תוצאות הכיול הן הקובעות האם המכשיר אמין וניתן להסתמך על התוצאות שהוא יפיק בעתיד.

הכיול חייב להתבצע בפרקי זמן קצובים ולא באופן חד פעמי, וזאת מכיוון שישנם משתנים העלולים להשפיע עליו, כגון עומס עבודה, תנאי מזג האוויר וכדומה.

הדבר חשוב מכיוון שמכמונות המהירות הן אלה "המרשיעות" אדם בבית משפט ו/או אחראיות לכך שהוא יקבל קנס כספי ונקודות ולכן חשיבותו של כיולם הינה לאין ערוך, ולכן המדינה חייבת להוכיח כי בוצע כיול למכשיר המדידה ובתנאים המבטיחים כי תוצאותיה תקינות ומשקפות נכונה את מהירות הרכב, ולהיפך, עורך דין לענייני תעבורה יכול להוכיח אחרת, שאינם כויילו כראוי או בכלל והדבר מזכה את הנאשם מהאשמה שבו הואשם.

במידה והואשמתם בנסיעה במהירות מופרזת, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: