סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהי עבירה של נהיגה בקלות ראש

לעיתים המשטרה בוחרת להחמיר עם נהג ולייחס לו אישום של נהיגה בקלות ראש, הדבר גורם להחמרת העונש על ידי בתי המשפט שכן הדבר מראה כביכול שאותו נהג אינו מתייחס בכובד ראש ואף בזלזול לחוקי התנועה והינו מסכן באופן נהיגתו את כלל ציבור משתמשי הדרך.

העובר על עבירה זו צפוי למשפט תעבורה שבו עלול להיגזר דינו למאסר של שנתיים או קנס כספי גבוה וחובת פסילת רישיונו לתקופה שאינה פחותה מ-3 חודשים.

ישנה עבירה פחותה הנקראת "נהיגה בחוסר זהירות" שאומרת שרק במקרה הספציפי שבו הנהג נאשם הוא נהג ללא תשומת לב ראויה לתנאי הדרך, במקרה הנ"ל הוא לא ידרש להישפט אלא אם יבקש, הוא יקבל קנס כספי של 500 ₪ ללא פסילת רישיון.

וכל זאת בהתאם – האם הנהג גרם לתאונת דרכים בהתנהגותו, האם ישנם נפגעים וכו'

מתי יואשם נהג בנהיגה בחוסר זהירות ?

כאשר הנהג נורמטיבי בד"כ ומעד באופן חד פעמי עקב חוסר זהירות חד פעמית ואי תשומת לב רגעית שבעטיה נגרמה תאונה או כל נזק אחר לגוף ו/או לרכוש. אין רואים בנהג איום לכלל משתמשי הדרך והמשך נהיגתו לא תדאיג את גורמי האכיפה.

לדוגמה – נהג לא שם לב לתמרור 'עצור' ונכנס לצומת.

מתי יואשם נהג בנהיגה בקלות ראש ו/או ברשלנות ?

כאשר הנהג מבצע עברה מתמשכת ביודעין ויש בה כדי להסב נזק לעצמו או למשתמשי הדרך. במעשהו הנהג מודע להתנהגותו החמורה, מפגין זלזול בחוק, מתעלם מחוקי התנועה, אדיש לתוצאות מעשיו ובאופן נהיגתו הוא מסוכן לסביבה. כאשר נהג גרם לתאונה עם או בלי נפגעים כתוצאה מעבירה על אחד או יותר מחוקי התנועה.

דוגמאות לנהיגה בקלות ראש: נהג מדבר בנייד וכתוצאה מכך הוסחה דעתו ונגרמה תאונה, נהיגה בשכרות או בהשפעת סמים (בעבירות אלא העונשים חמורים בהרבה מעבירה של נהיגה בקלות ראש ולכן לרוב אין בכתבי אישום מסוג זה סעיף של נהיגה בקלות ראש), נהג מסיע לוח עץ על גג מכוניתו והוא אוחז בו ביד אחת משך הנסיעה, נהג הנוהג עם כוס משקה בידו וכדומה.

במקרה והואשמתם בעבירת "נהיגה בקלות ראש" רצוי לשכור עורך דין מומחה לתעבורה היכול לגרום לשינוי האשמה לעבירת "נהיגה בחוסר זהירות" ולא לעבירת נהיגה בקלות ראש וכך להמתיק את עונשכם ולהימנע מההשלכות הכרוכות בכך.

במידה ואתם מואשמים בנהיגה בקלות ראש צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם על מנת שתוכלו למנוע את עונש הפסילה הצפוי לכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: