סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

הכול אודות סירוב להיבדק

נהגים רבים הנדרשים לביצוע בדיקת שכרות על ידי שוטרי התנועה הממונים על אכיפת חוקי התעבורה, אינם מודעים להשלכות הנלוות למקרים בהם הם מסרבים לבצע את בדיקת השכרות. ברוב המקרים, סירוב למתן בדיקת שכרות מתפרשת כמתן הודאה בדבר העבירה, ועלולה להוביל להטלת העונשים הקבועים בחוק בגין נהיגה בשכרות.

מדי שנה מוגשים יותר מ-6,000 כתבי אישום כנגד נהגים שכשלו בבדיקת שכרות שנערכה להם על ידי שוטרי התנועה, מדי שנה מתקיימות עשרות אלפי בדיקת שכרות לנהגים מזדמנים במדינת ישראל. במידה וגם אתכם עוצר שוטר תנועה ומבקש מכם לעבור בדיקת שכרות חשוב שתדעו מספר דברים בטרם סירובכם לביצוע הבדיקה:

1. תיקון החוק בנוגע לבדיקת שכרות קובע כי שוטר תנועה רשאי לבקש מכל נהג לעבור את הבדיקה

2. שוטר תנועה המבקש לערוך בדיקת שכרות חייב להסביר לנהג על מהות הבדיקה ומטרותיה

3. סירוב מצד הנהג לקיים את הבדיקה משמעו כהודאה בשכרות על פי חוק!

4. נהיגה בשכרות נחשבת לעבירה חמורה שדינה הוא פסילת רישיון הנהיגה לתקופת מינימאלית של שנתיים, ומקרים מסוימים היא אף עלולה להוביל למאסר בפועל.

5. שוטר תנועה המבקש לערוך בדיקת שכרות לנהג מסוים שנעצר על ידו, חייב לבקש מהנהג לעבור את הבדיקה, חייב להסביר לנהג את מטרות הבדיקה ואת משמעויות הסירוב לבדיקה, וכמו כן, הוא חייב לבקש את הסכמתו של הנהג לביצוע הבדיקה.

נהיגה בשכרות סירוב לבדיקה

מכיוון שכל סירוב מצידכם יתקבל כהודאה בעבירת נהיגה בשכרות, ברוב המקרים, מומלץ לא לסרב לבצע את הבדיקה מכל סיבה כל שהיא. נהגים רבים אינם מודעים כלל וכלל לעובדה כי סירוב לביצוע הבדיקה היא למעשה הודאה בפני השוטר בדבר העבירה.

הסיבות לסירוב ביצוע הבדיקה הינן רבות ומגוונות והן כוללות בין היתר: חשש מפני תוצאות הבדיקה, חשש מאובדן רישיון הנהיגה והגשת כתבי אישום בגין נהיגה בשכרות, אי ידיעת החוק בנוגע לנהיגה בשכרות ועוד, אך לרוב חששות אלו מתממשות עם הסירוב לביצוע הבדיקה.

חשוב שתדעו: בתי המשפט לתעבורה במדינת ישראל זיכו כבר נאשמים שסירבו לבצע את בדיקת השכרות, וזאת לאחר שהם הוכיחו במהלך המשפט כי לא הוסבר להם על ידי שוטרי התנועה מהי משמעות הסירוב. כמו כן, שוטר המבקש לבצע בכם בדיקת שכרות רשאי להחזיק אתכם לפרק זמן של חצי שעה לצורך הבדיקה, במידה והוחזקתם זמן ממושך יותר על ידי השוטר בטרם הבדיקה, עניין זה יכול לעמוד לזכותכם במהלך המשפט.

בזכות הניסיון, העובדים המנוסים והחרוצים והשירות חסר הפשרות, משרד  בוכובזה את סיילס חרט על דגלו מצוינות!

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין תעבורה מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: