סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהו מכשיר הינשוף?

אחד האמצעים הנפוצים ביותר בהם עושה שימוש משטרת התנועה במהלך בדיקת שכרות, הינו מכשיר הינשוף, שהותר לשימוש בסוף שנת 2005. כיום, נחשב מכשיר "הינשוף" לאמצעי בדיקה נפוץ משום שהוא מאפשר לשוטרי התנועה לקבל נתונים מיידיים בנוגע לרמת האלכוהול המצויה בגופו של נהג.

בניגוד לבדיקות אחרות העומדות לרשות שוטרי התנועה כאוכפי חוק (בדיקת מאפיינים ובדיקות דם), מכשיר הינשוף הינו מכשיר זמין המעניק לשוטרי התנועה תוצאות מיידיות בדבר כמות האלכוהול המרוכזת בגופו של הנהג שזה הרגע נעצר לבדיקת שכרות.

כיצד פועל ה "ינשוף"?

מכשיר "הינשוף" הוא למעשה מכשיר המודד את כמות האלכוהול בגופו של הנהג החשוד בנהיגה בשכרות, באמצעות נשיפתו אל תוך המכשיר. על פי הגדרת בתי המשפט לנהג שיכור, רמת ריכוז האלכוהול המתגלה על ידי המכשיר חייבת לעלות על 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

בדיקת שכרות באמצעות מכשיר הינשוף –מתי ?

בדיקת שכרות באמצעות מכשיר הינשוף תיערך על פי הוראות שוטר התנועה בתנאי שהוא מעלה חשד סביר בדבר נהיגה בשכרות אצל נהג הרכב. בדיקת שכרות באמצעות מכשיר הינשוף מותרת גם לאחר מעורבות הנהג בתאונת דרכים.

תוצאות בדיקת השכרות באמצעות מכשיר הינשוף הן תוצאות קבילות בבית המשפט, אך על מנת שמכשיר הינשוף ישמש כראייה משפטית אמורים להתקיים התנאים הבאים:

• שוטר התנועה המבצע את הבדיקה חייב לוודא שהנבדק איננו הקיא ברבע שעה האחרונה

• שוטר התנועה המבצע את הבדיקה חייב לוודא שהנבדק איננו שתה ברבע שעה האחרונה

• שוטר התנועה המבצע את הבדיקה חייב לוודא שהנבדק איננו עישן בחמש דקות האחרונות

כמו כן, שוטר תנועה המורה לנהג מסוים לעצור לבדיקת שכרות והוא איננו מחזיק ברשותו את מכשיר הינשוף רשאי לעכב את הנהג כחצי שעה עד להגעת מכשיר הינשוף למקום, או לחילופין, רשאי לדרוש מהנהג להתלוות עימו לתחנת המשטרה הקרובה על מנת לבצע את הבדיקה.

חשוב שתדעו- סירוב מצידכם לביצוע בדיקת השכרות מהווה הודאה אישית שלכם בדבר העבירה. כיום, קיימת מחלוקת משפטית בנוגע למהימנותו ואמינותו של המכשיר, ואנשים רבים חולקים על ההחלטה המשפטית לראות בתוצאות הבדיקה כראייה קבילה בבית המשפט.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות אל תהססו ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: