סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהי בדיקת דם?

סוף שנת 2005, משטרת ישראל, הממונה על אכיפת חוקי התעבורה במדינת ישראל, עושה שימוש מורחב במכשיר "הינשוף" המהווה את בדיקת השכרות הנפוצה ביותר כיום לנהגים החשודים (על פי החלטת השוטר במקום) בדבר עבירה על החוק ונהיגה בשכרות.

בדיקה זו מתבצעת באמצעות מכשיר המודד את ריכוז האלכוהול בגוף באמצעות נשיפות הנהג, כאשר הרף המינימאלי שנקבע בפסיקת בתי המשפט עומד על 290 מיקרוגרם אלכוהול לכל ליטר אוויר נשוף. במידה וריכוז האלכוהול חוצה את הרף המינימאלי, רכבו של הנהג ורישיונו עשויים להיפסל בו במקום לתקופה של 30 יום, וכמו כן, מוגש נגד הנהג כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

בדיקות נוספות המתקיימות לצרכי בדיקת שכרות הן: בדיקת מאפיינים הנערכת על פי מספר מצבים התנהגותיים ובדיקת דם.

בדיקות דם

בדיקת הדם היא ללא ספק הבדיקה המדויקת ביותר לצורך גילוי ריכוז האלכוהול בדם. מכיוון שבדיקה זו הינה בדיקה פולשנית המחייבת את קיומה על ידי רופא מוסמך בלבד, היא כמעט ואיננה מתבצעת בפועל על ידי רשויות האכיפה, דהיינו, שוטרי התנועה האמונים על ציות הנהגים לחוקי התנועה.

שוטרי תנועה יכולים לדרוש מהנהג לעבור בדיקת דם רק במקרים בהם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, או לחילופין, במקרים בהם קיים חשד גדול לביצוע העבירה. במקרים בהם נדרשתם למתן בדיקת דם על ידי שוטרי התנועה, הם מחויבים למסור לכם פירוט מלא אודות הבדיקה, וכמו כן, פירוט אודות המשמעויות המשפטיות במידה והינכם מסרבים להיבדק.

על פי הגדרת החוק בישראל לצרכי הגדרת נהג שיכור, ריכוז האלכוהול בדם עומד עם 50 מ"ג על כל 100 מ"ג של דם. מכיוון שבדיקות הדם הן האמצעי המדויק ביותר לבדיקת רמת הריכוז האלכוהול בגוף, שוטרי התנועה מבצעים את הבדיקה בעיקר במקרים בהם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, וזאת על מנת לצמצם כל אפשרות למתן הקלות בעונש במהלך המשפט התחבורתי.

במקביל, מכיוון שבדיקת הדם היא השיטה הבטוחה ביותר לאבחון רמת האלכוהול בגוף, היא עומדת גם לזכות אותם נהגים שבמהלך בדיקות השכרות האחרות (בדיקת מאפיינים ובדיקת ינשוף) עולה החשד כי הם נוהגים תחת השפעת אלכוהול. במידה ועברתם בדיקת מאפיינים אתם רשאים לדרוש מהשוטר במקום לבצע בדיקה מדעית הכוללת את בדיקת הינשוף או בדיקת הדם, וזאת במידה והינכם בטוחים בדבר חפותכם.

במידה וגם אתם הואשמתם בנהיגה בשכרות זהו הזמן ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם  לעורכי דין תעבורה מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: