סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהי בדיקת המאפיינים?

בדיקת מאפיינים הינה אחת הדרכים לביצוע בדיקת שכרות המתבצעת על ידי שוטרי התנועה האמונים על אכיפת חוקי התעבורה במדינת ישראל. בדיקה המאפיינים ידועה גם בשם בדיקה התנהגותית, מכיוון שהיא בוחנת מספר דרכי התנהגות של הנהג החשוד בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

בדיקת המאפיינים נקראת כך משום שהיא משלבת בדיקה של מספר מאפיינים התנהגותיים של הנהג, הכוללים בין היתר:

• הליכה בקו ישר תוך כדי עצימת עיניים והנחת אחת מאצבעות כף היד על האף

• מעקב אחר אישוני הנהג תוך כדי דרישה ממנו לעקוב אחר תנועה מסוימת אותה מבצע שוטר התנועה

• שיחה עם הנהג שנועדה לבדוק האם הנהג מדבר לעניין ונמצא בשליטה

• נדיפת ריח אלכוהול מגופו של הנהג

ברוב המקרים, בדיקת המאפיינים מתבצעת על פי טופס משטרתי מובנה המפרט את הבדיקות אותן מבצע השוטר בשטח לנהג הנבדק. בדיקה זו מתבצעת כאשר קיים חשד סביר מטעם השוטר בדבר ביצוע עבירה על ידי הנהג במסגרת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, וברוב המקרים, היא מתבצעת כאשר לא עומדים לרשות השוטר אמצעי בדיקה אחרים שהוכנסו לשימוש לאורך השנים. בדיקת המאפיינים הינה בדיקה המתבצעת בכל רחבי העולם, והיא איננה דורשת החזקת מכשירי מדידת ריכוז אלכוהול.

בדיקת מאפיינים – בהיבט המשפטי

בדיקת המאפיינים איננה מספקת תשובה משפטית נחרצת בדבר כמות האלכוהול הנמצא בגופו של הנבדק. וברוב המקרים, הבדיקה מסתמכת על שיפוט דעתו של השוטר הנמצא בשטח. לאורך השנים, בתי המשפט בישראל התקשו להתמודד עם השגות שהתקבלו על ידי נהגים ועורכי דינם בהקשר של תוצאות בדיקת המאפיינים, ודרשו בכל תוקף מרשויות אכיפת החוק להתמודד עם העניין בצורה יעילה יותר.

בסוף שנת 2005 הוכנס לשימוש במדינת ישראל מכשיר הינשוף, המהווה מאז את בדיקת השכרות הנפוצה ביותר הנערכת לנהגים. עד להכנסת מכשיר הינשוף לצרכי בדיקת שכרות, בדיקת המאפיינים היוותה את הבדיקה הנפוצה ביותר, והיא זו שהובילה להגשת כתבי אישום כנגד נהגים שנכשלו בבדיקה, וזאת למרות ריבוי המקרים המשפטיים בהם ניתן היה לערער כל יכולת השיפוט של השוטר בשטח במהלך הבדיקה.

במידה וגם אתם הואשמתם בעבירת נהיגה בשכרות צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין תעבורה מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: