סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

תאונת דרכים כאשר מדובר בנהיגה בשכרות

תאונת דרכים

תאונות הדרכים מסווגות לשלושה סוגים שונים, כאשר לכל אחת ואחת מהן היבטים משפטיים אחרים המשפיעים על חומרת הענישה. תאונות הדרכים מתחלקות בדרך כלל לתאונות ללא נפגעים (תאונת נזק לרכוש), תאונות עם נפגעי גוף ותאונות קטלניות המסתיימות במותו של אחד או יותר מהמעורבים בתאונה.

נהיגה בשכרות

כאשר נהג מבצע עבירה של נהיגה בשכרות הוא מקבל באופן מידי כתב אישום וזימון לבית משפט כמו גם זימון לשימוע בפני קצין משטרה על מנת לפסול את רישיונו מנהלית.
במדינת ישראל קיים עונש מינימום לעבירת נהיגה בשכרות והוא פסילה לתקופה של שנתיים ימים לכל הפחות. עונש אשר לו משמעויות רבות מעבר לפסילה הארוכה.
בנוסף לעונש המינימום ואף בטרם ההליך המשפטי רישיון הנהיגה של הנהג עשוי להיפסל על ידי קצין משטרה לתקופה של 30 ימים.

תאונת דרכים כאשר הנהג עובר עבירה של נהיגה בשכרות

כאשר משלבים בין שתי העבירות יחד רף הענישה עולה באופן משמעותי, כך לדוגמא בעבירה של תאונת דרכים עם נזק לרכוש בלבד בה אין עונש מינימום כלל כאשר היא משולבת יחד עם עבירה של נהיגה בשכרות תבקש המדינה עונש מהותי הכולל רכיב של מאסר.

מלבד העלייה ברף הענישה בשילוב בין העבירות תגיש המדינה אף בקשה לפסול את הנהג עד לתום ההליכים בעניינו כמו גם הפסילה המנהלית תחל מ-60 יום ולא 30 בעבירת שכרות העומדת לבדה.

בדרך כלל כתב האישום והזימון לדין לא יוגש לנהג העובר עבירה של נהיגה בשכרות בשילוב עם תאונת דרכים באופן מידי. כתב האישום יוגש לאחר תקופה מסוימת ולאחר בחינת בוחן תנועה את תאונת הדרכים.

כאשר מדובר בתאונת דרכים עם נפגעים או במקרה בו נהרג אדם בתאונת דרכים כאשר הנהג עבר עבירה של נהיגה בשכרות, בדרך כלל, נהג זה ייעצר ולרוב מיד לאחר הגשת כתב האישום תוגש בקשה למעצר עד תום ההליכים. וזאת לאור העובדה שהמדובר בשילוב עבירות המסכן חיים.

הענישה בעבירות נהיגה בשכרות יחד עם תאונת דרכים בה נפגע או נהרג אדם מגיעות לעונשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופות ממושכות.

עורך דין המתמחה בדיני התעבורה ובעבירת נהיגה בשכרות הינו חיוני לאין שיעור בשילוב העבירות הנ"ל שכן יש צורך בביצוע פעולות מידיות אשר אמורות לעזור בהליך אשר עתיד להתנהל בבית המשפט בגין שילוב עבירות אלו.

ישנם טקטיקות רבות בהם משתמשים עורכי דין לתעבורה, המתמחים בטיפול בעבירות של נהיגה בשכרות ובתאונות דרכים אשר אמורים להקטין באופן משמעותי את הסיכון אליו נחשפים נהגים המואשמים בשילוב של תאונת דרכים ועבירה של נהיגה בשכרות.

אי לכך, ובהתאם לזאת, הפעולה הראשונית והמידית אותה עליכם לבצע בעת תאונת דרכים בשילוב של עבירת נהיגה בשכרות, היא לפנות לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה בכלל ובדיני עבירת הנהיגה בשכרות בפרט. ניסיונו המקצועי של עורך הדין המתמחה בדיני התעבורה השונים יאפשר לכל אחד ואחת מכם ליהנות מייצוג וייעוץ משפטי המסוגל להוביל לתוצאות טובות מבחינתכם, הן במידת ההקלה בעונש, והן באפשרות לקבלת זיכוי מלא מכתב האישום.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: