סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהם התנאים לבדיקת נהיגה תחת השפעת סמים

איתור תוצרי חילוף חומרים של סמים בגוף מתאפשרים באמצעות מתן בדיקת שתן או מתן בדיקת דם. במאמר זה נעסוק בתנאים המקדימים המובילים לבדיקת נהיגה תחת השפעת סמים באמצעות שתי הבדיקות הנ"ל.

• בדיקת שתן תיערך לחשוד רק במקרים בהם עולה חשד סביר כי הנהג נתון להשפעת סמים מסוכנים.

• במידה והשוטר העלה חשד סביר כי הנהג נמצא תחת השפעת סמים, הוא מחויב לערוך דו"ח מאפיינים, ולאחר מכן לדרוש מהנהג להתלוות אליו לצרכי מתן דגימות שתן.

• דרישה למתן דגימת דם תתבצע רק במקרים בהם קיימת מניעה מצד הנהג החשוד לביצוע בדיקת שתן, ורק במקרים בהם החשוד מבקש בעצמו לקיים בדיקת דם. כמו כן, בדיקת דם תילקח במקרים בהם החשוד נמצא מחוסר הכרה.

• בטרם נטילת הדגימה השוטר מחויב להסביר לנהג את מטרת נטילת הדגימה, הסבר על סירוב מתן הדגימה, ורק לאחר מכן יבקש את הסכמתו של הנהג החשוד למתן הדגימה. כמו כן, מחויב השוטר לתעד בכתב את דין הדברים בינו ובין הנהג החשוד במסגרת ההסבר הניתן לנהג.

• במידה והנהג מסרב להיבדק באמצעות בדיקת שתן מחויב השוטר להעלות בכתב את טעמי הסירוב.

על פי חוק, הענישה בגין עבירת נהיגה תחת השפעת סמים כוללת פסילת רישיון הנהיגה לתקופת זמן של שנתיים לפחות, הטלת קנסות כספיים, תקופות פסילה ממושכות על תנאי, מאסר על תנאי ואף מאסר בפועל במקרים מסוימים.

במקרים של נהיגה תחת השפעת סמים, ובעיקר בשל העובדה כי שימוש בסמים (ללא קשר לנהיגה) הינו עבירה על החוק לפי פקודת הסמים המסוכנים, טוב תעשו אם תקדימו לקבל את ייצוגו וייעוצו של עורך דין לענייני תעבורה, המתמחה בעבירות נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים.

זכרו, על פי לשון החוק בנוגע לנהיגה תחת השפעת סמים נקבע כי די בהימצאות של שרידי סמים בגופו של הנהג בעת נהיגה בכדי להביא להרשעתו בדבר העבירה, ולכן, מומלץ ואף ראוי להסתייע בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחומי נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין עבירת נהיגה תחת השפעת סמים, זה הזמן ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: