סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מיהו הגורם המוסמך בהטלת פסילה מנהלית?

במדינת ישראל ישנם מספר גופים אשר רשאים לפסול רישיון נהיגה, אנו נתמקד בשלושה גופים עיקריים המוסמכים לפסול את רישיון הנהיגה שלכם. בשורות הבאות נתייחס לכל אחד מהגורמים המוסמכים לפסול את רישיון הנהיגה שלכם ונתמקד בגורם הבלעדי המוסמך להטיל פסילה מנהלית.

גורם ראשון: בתי המשפט

בתי המשפט לענייני תעבורה רשאים להורות על פסילת רישיון הנהיגה בהתאם לפסקי דין בגין עבירות תנועה או עבירות אחרות. בפקודת התעבורה מצוינות מספר עבירות תעבורה בגינן רשאי בית המשפט להטיל עונשי פסילה מינימאליים בהתאם להיקף הראיות בתיק כתב האישום שהוגש כנגד מבצע העבירות השונות.

תקופת הפסילה המוטלת על נהג מטעם בית המשפט יכולה לנוע בין מספר חודשים ועד פסילה לצמיתות, והכול בהתאם לפסק הדין שנקבע בעניינו של מבצע העבירה.

גורם שני: קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה

קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה הינו הגורם הבלעדי המוסמך להורות על פסילת רישיון נהיגה במסגרת פסילה מנהלית לתקופת זמן של 30 יום עד 90 יום. פסילת רישיון נהיגה על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה חייבת להתבצע לאחר שימוע שנערך למבצע העבירה בפני הקצין. הטלת פסילה מנהלית במקרה זו מוטלת בגין ביצוע עבירות תנועה מסוימות. כמו כן, רשאי שוטר שאיננו בדרגת קצין ליטול את רישיונו של מבצע העבירה ולזמנו לשימוע תוך 72 שעות מרגע ביצוע העבירה. במהלך שימוע מול שוטר בדרגת קצין, רשאי הנהג להשמיע את גרסתו בנוגע לנסיבות המצדיקות את הימנעות הטלת הפסילה המנהלית.

גורם שלישי: משרד הרישוי

פסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי מתבצעת על פי שיטת הניקוד החדשה. צבירת 36 נקודות בגין עבירות תנועה שונות יובילו לשלילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים, שבתקופה זו, יידרש הנהג לעבור שוב את מבחן התיאוריה על מנת לקבל את רישיונו בחזרה, ובמקרים בהם נצברו על ידי אותו נהג 36 נקודות נוספות לפני תום תקופה של שש שנים מיום העבירה האחרונה שבשלה נפסל רישיונו, יישלל שוב רישיונו של אותו נהג, אך הפעם לתקופה של 9 שנים, שמייד לאחר תקופה זו, יידרש בנוסף למבחן התיאוריה וטסט, לעבור גם בדיקה במכון רפואי בטרם יוחזר לו רישיון הנהיגה.

בנוסף רשות הרישוי רשאית לשלול את רישיונו של נהג שצבר לאורך תקופה של חמש שנים כ- 30 עבירות תנועה שונות (לא כולל עבירות חנייה). וכן, רשות הרישוי רשאית לפסול את רישיונו של נהג שביצע במשך תקופה של חמש שנים, חמש עבירות תנועה מרשימת העבירות הבאות : נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון (כאשר קיימת הבחנה בין מי שמעולם לא הוציא רישיון לבין מי שאינו חידש את רישיונו כנדרש בחוק), נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות תוך כדי נהיגה, אי ציות לתמרור אדום, שימוש ברכב לצרכי ביצוע פשע, או במקרים בהם הנהג איננו הופיע לבדיקה שנקבעה לו במכון הרפואי לנהיגה.

במידה ועברתם עבירה ורישיונכם נפסל על ידי קצין משטרה או במידה ועומד נגדכם כתב אישום בעבירת תעבורה, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: