סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

כתבי אישום בתאונת דרכים ללא נפגעים

תאונות הדרכים נחלקות ל-2 סוגים שונים, הראשונה, תאונת דרכים ללא נפגעים, והשנייה, תאונת דרכים עם נפגעים. במאמר זה נתמקד בהגשת כתבי אישום בתאונות דרכים ללא נפגעים ודרכי ההתמודדות עם כתב האישום.

תאונת דרכים המסתיימת ללא נפגעים בגוף ובנפש, מוגדרת על פי החוק כתאונת נזק לרכוש בלבד, ולכן לא חלה עליה חובת דיווח למשטרת ישראל. גם במקרים בהם אחד מהנהגים שהיה מעורב בתאונה מחליט לפנות למשטרת ישראל, קיימים סיכויים קלושים שהמשטרה תפתח בחקירת המקרה, דבר העשוי להוביל להגשת כתב אישום בסופו של דבר.

ברוב תאונות הדרכים ללא נפגעים, פניית הנהגים שהיו מעורבים בתאונה מתבצעים לחברות הביטוח השונות, וזאת על מנת להגיע להסדרי שיפוי ופיצוי בגין הנזקים שנגרמו לרכוש. המקרים החריגים בהם נדרשת מעורבותה של מערכת אכיפת החוק (משטרת ישראל) הם כדלקמן:

מה עושים במקרה של תאונה

נהג אשר היה מעורב בתאונת הדרכים והוא מסרב להזדהות, או שאינו מוסר ומחליף את פרטיו, תאונות דרכים ללא נפגעים בהן היו מעורבים רכבי צבא, משטרה או כוחות ביטחון והצלה. כמו כן, בפני כל נהג עומדת הזכות לדרוש את מעורבותה של משטרת ישראל שתפתח בחקירה לנסיבות המקרה ותמליץ בסופו של דבר על הגשת כתב אישום כנגד הנהג האחר שהיה מעורב בתאונה.

במידה ומשטרת ישראל החליטה להיות מעורבת בין הצדדים (הצד הפוגע והצד הנפגע) שהיו מעורבים בתאונת הדרכים ללא נפגעים, ובמידה ונפתחת חקירה ומוגש כתב אישום כנגד אחד הצדדים, מידת ההרשעה תלויה אך ורק במכלול האישומים העומדים נגדו.

במקרים בהם אחד הצדדים ביצע עבירת תנועה חמורה שהובילה לתאונת הדרכים, לרבות, אי ציות לתמרור עצור, חציית צומת באור אדום, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים, הגשת כתב האישום תוביל ככל הנראה לפסילת רישיונו של הנהג המואשם לתקופה של שלושה חודשים ואף יותר (תלוי בחומרת העבירה).

מכיוון שלבית המשפט לענייני תעבורה הסמכות הבלעדית לקצר, לבטל או להאריך את תקופת הפסילה בגין הגשת כתבי אישום בתאונת דרכים ללא נפגעים, הקפידו להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי המתמחה בדיני התעבורה השונים, לרבות, תאונות דרכים ללא נפגעים.

במידה והואשמתם בעבירת תעבורה הקשורה לתאונות דרכים, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: