סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

פסילות מינימום בתאונות דרכים

תאונות הדרכים מסווגות לשלושה סוגים שונים, כאשר לכל אחת ואחת מהן היבטים משפטיים אחרים המשפיעים על חומרת הענישה. תאונות הדרכים מתחלקות בדרך כלל ל:

• תאונות ללא נפגעים

• תאונות עם נפגעי גוף או/ו נזק לרכוש

• תאונות קטלניות המסתיימות במותו של אחד או יותר מהמעורבים בתאונה.

פסילות מינימום בתאונות דרכים מתייחסות ברוב המקרים לתאונות דרכים עם נפגעי גוף, כאשר רמת הענישה ותקופת הפסילה המינימאלית תקבע בראש ובראשונה על פי אופי התאונה וסעיפי האישום שהוגשו כנגד הנהג בכתב האישום. תאונת דרכים עם נפגעים עלולה להוביל לשלילת רישיון הנהיגה למשך 60 יום במסגרת פסילה מנהלית, ואף לפסילה ממושכת עד תום ההליכים המשפטיים. חומרת העונש בגין תאונות דרכים עם נפגעים נקבעת על פי סעיפי כתב האישום המצויים בתיק, וכמו כן, על פי מספר קריטריונים נוספים כגון: הרשעות קודמות של הנהג, נסיבות המקרה, וותק הנהיגה, העבירה אותה ביצע הנהג ואשר גרמה בסופו של דבר לתאונת הדרכים ועוד.

תאונות דרכים עם נפגעים אשר נגרמו כתוצאה מאחת מעבירות התנועה הבאות: אי ציות לתמרור או רמזור, לרבות, חציית צומת באור אדום, או לחילופין, אי מתן זכות קדימה, עלולות להוביל לפסילה לתקופה של שלושה חודשים בפועל על פי הקבוע בחוק.

כמו כן, במידה והנהג המעורב בתאונה מואשם בעבירת נהיגה בקלות ראש (על פי סעיף 62 לפקודת התעבורה), קיימת פסילה של שלושה חודשים מינימום. בחלק גדול מהמקרים, בהם משטרת ישראל פותחת בחקירת נסיבות התאונה, היא נוהגת להגיש כתב אישום עם סעיף זה בחוק, וזאת על מנת לחייב פסילה לתקופה מינימאלית שנקבעה בחוק.

מכיוון שלבית המשפט לענייני תעבורה הסמכות הבלעדית לקצר, לבטל או להאריך את תקופת הפסילה בגין הגשת כתבי אישום בתאונת דרכים ללא נפגעים, הקפידו להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי המתמחה בדיני התעבורה השונים, לרבות, תאונות דרכים עם נפגעים.

במידה וגם נגדכם עומד כתב אישום בתאונת דרכים עם נפגעים, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים המתמחה בדיני התחבורה בכלל ובתחום תאונות הדרכים בפרט. עורך דין מקצועי יסייע, יכוון וייצג אתכם בצורה ההולמת ביותר.

במידה והואשמתם בעבירת תעבורה הקשורה לתאונות דרכים, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: