סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהי בדיקת שכרות?

בדיקת שכרות הינה בדיקה יזומה, המתקיימת על ידי שוטרי התנועה בישראל, לאותם נהגים אשר על פי החשד קיים סיכוי סביר שהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול.

במדינת ישראל, בה נאכפים חוקי התנועה על ידי שוטרי משטרת התנועה, הדרישה לקיום בדיקת שכרות לנהג מסוים, הייתה חייבת להתבצע אך ורק במקרים בהם מועלה חדש סביר כי הנהג נוהג תחת השפעת אלכוהול, ורק במקרים בהם אוכף החוק (שוטר התנועה במקרה הזה), הבהיר לנהג את מטרות הבדיקה ואת השלכותיה.

כיום, השוטר רשאי לבצע את בדיקת השכרות אף מבלי שקיים חשד לקיום העבירה כלל.

מה הם סוגי הבדיקה הקיימים?

בדיקת שכרות מתבצעת במספר אופנים שונים הכוללים בין היתר:

• בדיקת מאפיינים- בדיקה הבוחנת צורות התנהגותיות כאלו ואחרות אצל הנהג, כגון: ביצוע הליכה בקו ישר, התנהגות, צורת דיבור, ריח הנודף מגופו של הנהג, בדיקת אישונים ועוד. הקליקו לקריאה מאמר מפורט אודות בדיקת מאפיינים.

• בדיקת הינשוף- מכשיר "הינשוף" מודד את כמות האלכוהול בגופו של הנהג באמצעות נשיפות הנהג אל תוך המכשיר, כאשר ההגדרה לנהג שיכור על פי בדיקת המכשיר מכילה 290 מיקרוגרם אלכוהול על ליטר אוויר נשוף. מכשיר הינשוף הפך לכלי בדיקה בסוף שנת 2005, ומאז ועד היום קיימות לגביו השגות כאלו ואחרות בנוגע לרמת הדיוק בו ובנוגע להפיכתו לכלי ראייתי במהלך משפט תחבורה. כיום, מכשיר הינשוף מהווה את האמצעי הנפוץ ביותר לבדיקת שכרות, בעיקר משום שתוצאותיו הינן מיידיות.

• בדיקת דם – הבדיקה המדויקת ביותר. החוק במדינת ישראל קובע כי נהג שיכור הינו נהג שבדמו נמצאו 50 מ"ג אלכוהול על כל 100 מ"ג דם. בדיקה זו חייבת להתבצע על ידי רופא מוסמך, ואיננה יכולה להתקיים ברמת השטח על ידי שוטר תנועה. ברוב המקרים, משטרת ישראל דורשת לקיים בדיקת דם לנהגים אשר היו מעורבים בתאונת דרכים, וזאת על מנת לבדוק בצורה המדויקת ביותר את אחוז האלכוהול בגופם.

החוק במדינת ישראל עורך הבדלה בין סוגי נהגים שונים בנוגע לריכוז האלכוהול בגופם המתגלה במהלך בדיקת שכרות. ברוב המקרים, ההחמרה היא עם נהגים חדשים, נהגים צעירים עד גיל 24 , ונהגים הנוהגים ברכבים מסחריים או רכבים ציבוריים. בכל מקרה, במידה וגם אתכם עצר שוטר לבדיקת שכרות כדאי לכם להיות ערים לנושא הבא: סירוב לבדיקת ינשוף, מהווה הודאה בדבר העבירה בעיני החוק!

במידה והואשמתם בעבירת נהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין תעבורה מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: