סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

תאונת דרכים קטלנית

תאונות הדרכים מסווגות לשלושה סוגים שונים, כאשר לכל אחת ואחת מהן היבטים משפטיים אחרים המשפיעים על חומרת הענישה. תאונות הדרכים מתחלקות בדרך כלל לתאונות ללא נפגעים (תאונת נזק לרכוש), תאונות עם נפגעי גוף ותאונות קטלניות המסתיימות במותו של אחד או יותר מהמעורבים בתאונה.

במקרים של תאונת דרכים קטלנית, משטרת ישראל מעבירה את תיק החקירה לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום כנגד הנהג שהיה מעורב בתאונה, ועוד טרם תחילת המשפט וההליך המשפטי מוטלת על הנהג פסילה מנהלית לתקופה של 90 יום, העלולה להימשך עד תום ההליכים בתיק על פי דרישת התביעה.

חומרת הענישה בתאונות דרכים קטלניות

הגשת כתב אישום בגין מעורבות בתאונת דרכים קטלנית עלולה להוביל לריצוי עונש מאסר בפועל של שישה חודשים עד שלוש שנים, כאשר בסמכות בית המשפט להחליט האם להמיר את ריצוי המאסר בפועל בעונש עבודות שירות. במקרים בהם הנהג המואשם בתאונה נמצא בגילופין (נהיגה בשכרות), הוא עלול להיות מואשם בהריגה, דבר המוביל לעונש מאסר בפועל למספר רב יותר של שנים.

חומרת הענישה נקבעת על פי מורכבויות חקירה שונות הלוקחות בחשבון את כל הפרמטרים הבאים:

זירת אירוע התאונה, מצבו הנפשי של הנהג הפוגע, הקשר הסיבתי בין התנהגות הנהג לבין תוצאות התאונה, מסקנות דוח החקירה של הבוחן המשטרתי ועוד.

במידה וגם אתם הייתם מעורבים בתאונת דרכים קטלנית, אין זה הזמן לבכות ולמרר על מר גורלכם, אלא להתעשת ולפנות באופן מיידי לייעוץ משפטי ראוי ומקצועי המוענק על ידי עורך דין לתעבורה המתמחה בדיני התעבורה השונים בכלל ובתאונות דרכים בפרט, לרבות, תאונות דרכים קטלניות.

חשוב לדעת- על פי סעיף 64 (א), מחויב כל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים לעצור בצידי הדרך ולבחון את תוצאות התאונה. במקרים בהם נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים בחבלה של ממש או שבה נהרג אדם לא עצר ולא ניגש להגיש עזרה, וזאת למרות שהוא היה מודע לכך שבעקבות התאונה נפגע אדם, דינו עומד על 14 שנות מאסר בפועל.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום מחמיר בעקבות תאונת דרכים קטלנית בה הייתם מעורבים, פנו באופן מיידי לייעוץ משפטי הניתן לכם על ידי עורך דין תעבורה מקצועי.

במידה והואשמתם בעבירה הקשורה לתאונת דרכים, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: