סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

כיצד לפעול עם קבלת הזימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף ציבורי, המשמש כמעין "סמכות משפטית" מתוקף הגדרתו כ- "רופא מוסמך של משרד התחבורה- משרד הרישוי", רשאי להמליץ למשרד הרישוי אודות אי כשירותו לנהיגה של אדם מסוים, וזאת לאחר שאותו אדם עבר סדרת בדיקות כגון: מבחנים בכתב, בדיקות רפואיות, פיזיולוגיות ונפשיות באחת מהוועדות הרפואיות במכון הרפואי.

מתי אני יקבל זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

במידה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים קיבל דיווח אודות אדם מטעם הגורמים המוסמכים, לרבות, משרד הרישוי, המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון, בתי המשפט ומשטרת ישראל, מבצע המכון הרפואי פנייה ישירה לאותו אדם (נהג), ומזמן אותו להתייצב לבדיקת כשירות רפואית.

במקרים מסוימים, מופיעים במכתב הזימון המסמכים הרפואיים, אותם נדרש הנהג המוזמן לבדיקה במכון להציג. כמו כן, עלולה להופיע במכתב הזימון דרישה לביצוע בדיקות משלימות חיצוניות שאינן מתקיימות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, והנהג נדרש לעשות זאת בטרם ביקורו במכון הרפואי. כמו כן, על הנהג המוזמן לשלם את אגרת הבדיקה בהתאם לסכום שנקבע לו.

מכיוון שהמלצות המכון הרפואי מהוות מעין "סמכות שיפוטית" בנוגע לאי כשירותו של אדם מסוים לנהיגה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני תעבורה, המכיר את אופן פעילות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. היוועצות מוקדמת עם

עורך הדין לתעבורה, תאפשר לכם להיערך בהתאם לוועדה הרפואית בתאריך שנקבע לכם על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

המכון לבטיחות בדרכים

עורך דין תעבורה מקצועי העוסק בדיני התעבורה השונים, יוכל לסייע, לייעץ ולהכווין אתכם בכל הקשור להתנהלות אל מול הוועדה הרפואית מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. זכרו- המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הופכות ברוב המקרים לקבלת החלטות פורמאליות על ידי משרד הרישוי, דבר המחייב אתכם לצאת עם חוות דעת חיובית בנוגע לכשירות הנהיגה שלכם.

במידה וההמלצה שניתנה על ידי הוועדה הרפואית איננה מספקת אתכם, תוכלו להגיש ערעור על ההחלטה לוועדת ערר שבתל השומר וזאת תוך 30 יום מרגע קבלת ההחלטה. במידה וגם אתם קיבלתם זימון להתייצב במשרדי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לצרכי בדיקת כשירות לנהיגה, או מכל סיבה אחרת, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בדיני התעבורה השונים בכלל ובאופן הפעילות של הוועדות הרפואיות בפרט.

במידה וזומנתם למכון הרפואי לבטיחות בדרכים צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: