סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עבירת השכרות לנהג חדש

נהיגה בשכרות נהג חדש

מחפשים מידע בנוגע לנהיגה בשכרות לנהג צעיר? להלן אחד מפסקי הדין בנושא שבו הוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות כנגד נהג חדש, כאשר כנגד הנהג הוגש יחד עם כתב האישום בקשה לפסילת רישיון הנהיגה עד תום ההליכים המשפטים, בדיון בבקשה זו לאחר טיעון הטענות חזרה המדינה מהבקשה ורישיונו הוחזר לאלתר, לאחר ניהול המשפט המדינה הסכימה להסדר מקל ביותר שבו נמחק לגמרי סעיף הנהיגה בשכרות לנהג חדש והתיק הסתיים לא פסילה כלל וללא נקודות וללא קנס!

  לצפייה בפסק דין  לאחרונה חלה החמרה בחקיקה ובגישתם של המשטרה ושל בתי המשפט בהתייחסותם לעבירת השכרות בכלל, ובעבירת נהיגה בשכרות כלפי נהגים חדשים בפרט.

עבירה של נהיגה בשכרות לנהג צעיר, מוגדרת כעבירה חמורה ולפיכך רישיונו לא יחודש וניתן יהיה לחייבו בבדיקות ובחינות חוזרות כתנאי לחידושו, וזאת ללא קשר לעונש על נהיגה בשכרות שהוא פסילת רישיון הנהיגה למינימום של שנתיים.

כמו כן, מבחינת אכיפה, לרשויות ניתנה הסמכות להחרים את הרכב שבו נהג "נהג חדש" בשכרות לתקופה של חודש ימים וכן פסילת רישיון הנהיגה לתקופה בת 30 יום (למרות שבתי המשפט אינם מחויבים להתחשב בתקופת פסילה זו, ישנה נטייה פסיקתית להתחשב בתקופה זו כחלק מהפסילה שבית המשפט יתן, כאמור לתקופה של מינימום שנתיים).

עוד צריך לדעת שעל פי התיקון האחרון לחוק העוסק בענייני נהיגה בשכרות לנהג חדש, נקבע כי שוטר יכול לבקש לעבור בדיקת שכרות מכל נהג, גם ללא חשד סביר שהנהג שיכור, וכל סירוב לבדיקת ינשוף מטיל חזקה על המסרב כאילו נהג בזמן שיכרות.

ועם כל זה צריך לציין שבמידה ואתם נדרשים לבית המשפט להישפט בגין עבירה של נהיגה בשכרות, הדבר אינו מובן מאליו שתצאו אשמים, ולכן שכרו לכם עו"ד נהיגה בשכרות מומחה לענייני תעבורה שמכיר את החוקים הנוגעים בדבר, הדבר יכול להבדיל בין אישום לזיכוי ו/או להמעטה בחומרת העונש וחשוב במיוחד לנהגים החדשים.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות לנהג צעיר, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: