סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

בדיקת דם / שתן בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים

בניגוד לאלכוהול שצריכתו חוקית, נהיגה תחת השפעתו אסורה מרף מינימאלי שנקבע בחוק, צריכת הסמים (מכל סוג ובכל כמות), אסורה לשימוש לפי פקודת הסמים המסוכנים, גם ללא קשר לנהיגה תחת השפעתם.

נהיגה תחת השפעת סמים נקבעת על סמך שתי בדיקות המאפשרות איתור תוצרי חילוף חומרים של סמים מסוכנים בגוף, האחת, באמצעות בדיקת דם, והשנייה, באמצעות בדיקת שתן.

בדיקת דם או שתן תתאפשר רק במקרים בהם עולה החשד כי הנהג נתון להשפעת סמים מסוכנים. מאפייני החשד כוללים בין היתר: דיבור איטי, החזקת סמים ברכב, הימצאות של כלי עישון סמים בתוך הרכב, התנהגות רדומה ועוד. כמו כן, נטילת הבדיקה תתאפשר רק לאחר שהוסבר לנהג מטרת הדגימה והשלכותיה על פי חוק.

כמו כן, בדיקת דם תילקח מהחשוד רק במקרים בהם קיימת מניעה לביצוע בדיקות שתן, או לחילופין, במקרים בהם הנהג מבקש זאת, וקיימת אפשרות להיעתר לבקשתו. כמו כן, דגימת דם תילקח במקום דגימת שתן במקרים בהם החשוד מחוסר הכרה.

על פי חוק, הענישה בגין עבירת נהיגה תחת השפעת סמים כוללת פסילת רישיון הנהיגה לתקופת זמן של שנתיים לפחות, הטלת קנסות כספיים, תקופות פסילה ממושכות על תנאי, מאסר על תנאי ואף מאסר בפועל במקרים מסוימים.

במקרים של נהיגה תחת השפעת סמים, בעיקר בשל העובדה כי שימוש בסמים (ללא קשר לנהיגה) הינו עבירה על החוק לפי פקודת הסמים המסוכנים, טוב תעשו אם תקדימו לקבל את ייצוגו וייעוצו של עורך דין לענייני תעבורה, המתמחה בעבירות נהיגה בשכרות ונהיגה תחת השפעת סמים.

חשוב שתדעו- במקרה של סירוב מצידכם למתן דגימת דם או שתן בחשד לביצוע עבירת נהיגה תחת השפעת סמים, הסירוב מתפרש כהודאה בדבר העבירה רק במידה והיה קיים חשד סביר של השוטר כי הנהג מצוי תחת השפעת סמים וזאת בניגוד לסירוב מתן בדיקה בעבירת נהיגה בשכרות שבה מספיק שהשוטר מבקש מהנהג לבצע את הבדיקה לצורך ביסוס העבירה על בסיס הסירוב.

במידה ותביעו סירוב לביצוע הבדיקה, מחובתו של השוטר להעלות בכתב את טעמי הסירוב, וזאת על מנת להציגם כראייה בבית המשפט.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין עבירת נהיגה תחת השפעת סמים, זה הזמן ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: