סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

כיצד ניתן לבטל פסילה מנהלית?

לכל נהג במדינת ישראל קיימת הזכות לבקש ולבטל את החלטת קצין המשטרה בדרגת מפקח ומעלה, בנוגע להטלת פסילה מנהלית, וזאת במסגרת, בקשה לביטול פסילה מנהלית המוגשת מטעם הנהג לבית המשפט לתעבורה. בכל המקרים, מומלץ לבצע את הליך בקשת הביטול באמצעות עורך דין המתמחה בדיני תעבורה.

כמו כן, הגשת הבקשה חייבת להתבצע בהקדם האפשרי, וזאת מכיוון שדיון בנושא הבקשה נחשב לדיון דחוף ומזכירות בתי המשפט לתעבורה, קובעת את מועד הדיון תוך מספר ימים ספורים לאחר הגשת הבקשה. בית המשפט בו מתנהל הדיון רשאי לפסוק על ביטול הפסילה המנהלית ו/או לקצר את תקופת הפסילה, וזאת בהתאם לחומר הראיות המוגש, נסיבות המקרה, הרשעותיו הקודמות של הנהג המורשע, אופן הצגת הטיעונים וכדומה.

ברוב המקרים, בקשת ביטול פסילה מנהלית הינה בקשה הנידונה בהקשר למסוכנות מבצע העבירה כלפי ציבור הנהגים האחרים, והיא כמעט איננה דנה בשאלה האם הנהג ביצע את דבר העבירה, ולכן מומלץ להיערך בהקדם בנוגע לטיעונים ולהצגת ראיות המקרה באמצעות עורך דין המתמחה בדיני התעבורה השונים. זכרו- בית המשפט רשאי לבטל את הפסילה המנהלית רק במקרים בהם הוא משוכנע כי ביטול הפסילה איננה מהווה סכנה לציבור עוברי הדרך עקב אי מניעת הטלת פסילה מנהלית על מבצע העבירה.

ביטול החלטת הפסילה במעמד השימוע

עוד בטרם כניסת הפסילה המנהלית לתוקף, מוזמן הנהג לו מיוחסת הפסילה לשימוע בפני קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה. על פי הקבוע בחוק, זכותו של הנהג לטעון בפני הקצין את הנסיבות המיוחדות שהובילו אותו לביצוע העבירה. כמו כן, החוק מתיר לקצין המשטרה לבטל את החלטת הפסילה ולהשיב לנהג את רישיונו, וזאת במקרים בהם קצין המשטרה סבור כי לא יוגש כתב אישום כנגד הנהג או במקרים בהם סבור הקצין שהנהג אינו מסכן את הציבור בנהיגתו.

נהגים רבים אינם מתייעצים עם עורכי דין המתמחים בדיני התעבורה השונים, ואי לכך, אינם מודעים למשמעות השימוע ולאמצעי השכנוע העומדים לרשותם.

במידה וגם נגדכם הוטלה פסילה מנהלית, או במידה וגם אתם זומנתם לשימוע בטרם תחילת הפסילה, זה הזמן להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה המכיר את דיני התעבורה השונים.

במידה ועברתם עבירה ורישיונכם נפסל על ידי קצין משטרה או במידה ועומד נגדכם כתב אישום בעבירת תעבורה, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: