סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

משפט תעבורה על דוחות משטרה בגין אי ציות לתמרור

דרישת תשלום במסגרת הטלת דוחות תנועה, היא חלק אינטגראלי ממערכת אכיפת חוקי התנועה בידי משטרת ישראל. כמעט כל נהג במדינת ישראל נעצר על ידי שוטרי התנועה בגין ביצוע עבירת תנועה כזו או אחרת.

בכל קבלת דוח משטרה בגין עבירת תנועה, לרבות, עבירת אי ציות לתמרור, עומדות בפני הנהג מספר דרכי התמודדות עם קבלת הדוח, האחת, תשלום הקנס עד 90 יום ממועד קבלתו. תשלום הדוח הוא למעשה הודאה של הנהג בדבר ביצוע העבירה.

האפשרות השנייה הינה פנייה למשטרת ישראל בניסיון להביא לביטול הדוח. פנייה זו חייבת להתבצע תוך 30 יום מרגע קבלת הדוח, וכמו כן, היא חייבת לפרט את הסיבות המצדיקות את ביטול הדוח. האפשרות השלישית היא הגשת בקשה להישפט. בטרם הגשת בקשה להישפט מומלץ לבדוק האם קיימות כנגד הנהג הרשעות תעבורתיות קודמות, העלולות לשמש כנגד ביטול הדוח ואף להוביל לענישה מחמירה יותר.

בכל מקרה בו אתם מחליטים להישפט על דוחות משטרה בגין אי ציות לתמרור, הקפידו להיוועץ עם עורך דין לענייני תעבורה, הבקיא במגוון נרחב של סוגיות משפטיות בנושא ביטול דוחות תנועה. זכרו- במקרים בהם מתבצעת דרישה לקיום הליך משפטי הכולל שמיעת ראיות וכיוצא בכך, רשאי בית המשפט לאחר הרשעה להתייחס לעברו התעבורתי של מבצע העבירה, וזאת על מנת להגיע למכלול שיקולים טרם פסיקת גזר הדין.

זיכוי הנהג

תקנה 22 לתקנות התעבורה קובעת כי לנאשם בדבר עבירת אי ציות לתמרור הזכות להוכיח כי התמרור הוצב, סומן או נקבע שלא כדין, גם במקרים בהם התמרור בולט ונראה לעיני כל. עורך דין המתמחה בדיני התעבורה השונים, יידע להעמיד לרשותכם אסטרטגיית הגנה שתאפשר לכם להציג את בקשתכם לביטול הדוח שניתן לכם במסגרת טיעונים מקצועיים.

כידוע, הענישה בגין עבירת אי ציות לתמרור, עלולה להוביל להטלת דוח כספי ו/או זימון לבית המשפט, והדבר תלוי בחומרת העבירה, נסיבות המקרה ותוצאותיו. בין אם קיבלתם זימון לדין בעקבות עבירת אי ציות לתמרור, ובין אם החלטתם שלא לשלם את הדוח ולהגיש בקשה להישפט בגין העבירה, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני התעבורה השונים.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום והזמנה לדין בגין אי ציות לתמרור, זה הזמן ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: