סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

זיכוי בעבירת גרימת מוות ברשלנות – האם אפשרי

החוק במדינת ישראל מקפיד להבדיל בין המקרים השונים של תאונות הדרכים שהובילו למותו של עובר דרך, באמצעות חלוקה לעבירה של רצח, עבירה של הריגה ועבירה של גרימת מוות ברשלנות. על פי החוק, מידת הענישה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות עומד על 3 שנות מאסר, וזאת בהתאם לבחינת מידת הרשלנות הנבחנת בהתאמה לכל מקרה באופן ספציפי. עונש המינימום בגין גרימת מוות ברשלנות עומד על שישה חודשי מאסר בפועל, כאשר בחלק גדול מכתבי האישום, הענישה מסתכמת בריצוי עונש המינימום (6 חודשים) במסגרת עבודות שירות מטעם הנאשם למען הקהילה.

זיכוי בעבירת גרימת מוות ברשלנות הינה אפשרית, וזאת במידה ושכרתם את שירותיו המקצועיים של עורך דין לתעבורה, המתמחה בדיני התעבורה השונים. בחלק גדול מהמקרים, במידה ומדובר בנהג ללא הרשעות תעבורתיות קודמות, ריצוי עונש המאסר בפועל לתקופה מינימאלית של חצי שנה, יוחלף בביצוע עבודות שירות. בכל מקרה, בתי המשפט, בבואם לקבל החלטה בדבר מידת הענישה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, מבצעים הבחנה בין מספר קטגוריות של מידת העבירה, החל מעבירות הנגרמות כתוצאה מחוסר מיקוד רגעי ונקודתי של הנהג, עד לגרימת מוות ברשלנות כתוצאה מביצוע עבירות תנועה חמורות, לרבות, חציית צומת באור אדום, נהיגה במהירות גבוהה מעל המותר בחוק ועוד.

אם כן, ראינו שזיכוי בעבירת גרימת מוות ברשלנות אכן אפשרית, עורך דין שמתמחה בדין תעבורה יכול למצוא את העד ו/או אף לצלם את המקום ולהטיל ספק שהחשוד הוא האשם, ואף, במקרה של אשמת "הריגה" עורך דין תעבורה יכול להוכיח שהעבירה היא "גרימת מוות ברשלנות" וכך העונש וההשלכות שבכך יופחתו עבור הנאשם.

במקרים של אישום בעבירת הריגה, מתלווה היסוד הנפשי לביצוע העבירה, דבר המטיל את חובת ההוכחה על התביעה והמשטרה בדבר אשמתו של הנהג הפוגע בכך שהוא היה מודע למעשיו (נהיגתו המסוכנת) בעת המקרה.

זיכוי בעבירת גרימת מוות ברשלנות, או לחילופין, שינוי כתב האישום מעבירת הריגה לגרימת מוות ברשלנות, מחייבת אתכם לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בכל פסקי הדין העוסקים בעניין בשנים האחרונות וניהול קו ההגנה מקצועי.

משרד עורכי דין בוכובזה את סיילס הינו משרד המתעסק אך ורק בתחום דיני התעבורה ומספק סיוע וליווי משפטי בתחום דיני התעבורה בכלל, ובעבירות גרימת מוות ברשלנות בפרט.

במידה והואשמתם בגרימת מוות ברשלנות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: