סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהי עבירת הפקרה בתאונת דרכים

על פי סעיף 64 א' לפקודת התעבורה, נהג אשר היה מעורב בתאונה בה נפגע אדם, והיה עליו לדעת כי אדם נפגע או היה עלול להיפגע כתוצאה מהתאונה, וחרף כך לא עצר במקום התאונה או קרוב לשם בכדי להזעיק עזרה ולעמוד על תוצאות התאונה – דינו מאסר 3 שנים.

במידה ונהג הרכב הפוגע ידע כי בתאונה נפגע אדם ובכל זאת לא עצר במקום התאונה או קרוב לשם ככל האפשר, דינו מאסר של 7 שנים.

במקרה שבו לנפגע נגרמה חבלה חמורה, או שנהרג בתאונה, דינו של המפקיר הוא 14 שנות מאסר.

צריך לציין שבמידה ולעבירת ההפקרה מתווספות עוד עבירות, כגון נהיגה בזמן פסילה, מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות וכו' רמת הענישה עלולה להיות חמורה אף יותר.

מחויבות הפוגע בתאונת דרכים נמשכת, והחוק עוד אומר שאדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים מחויב להזעיק עזרה למקום, מוטל על המעורב להזעיק למקום התאונה את גופי ההצלה ולהמתין עד הגעתם, כמו כן עליו לדאוג למנוע כל נזק נוסף לנפגע ולהגיש לו עזרה ראשונה ככל יכולתו.

צריך לשים לב שהחוק מדבר על המעורב בתאונה ולא דווקא על הנהג הפוגע ספציפית כך שגם הנוסעים ברכב הפוגע ידרשו לחוק ובמידה ויעברו עליו הם יוכלו להאשם בבית המשפט בעבירה של סיוע להפקרה.

הוראות החוק הללו באות להגשים שתי מטרות, האחת היא להבטיח מתן עזרה מיידית לנפגע בתאונת דרכים על ידי הנהג אשר נמצא במקום וזאת בכדי לשמור על חיו ועל גופו, ומטרה שנייה היא למנוע מהנהג להתחמק מאחריותו לתאונה על סמך השערתו שאיש לא נפגע בתאונה או שלא הוא אשם בה.

עוד לגבי הפקרה, על פי דו"ח של עמותת אור ירוק מידי שנה נהרגים בממוצע כ-19 אנשים בתאונות פגע וברח ומתרחשות מידי שנה כ-97 תאונות פגע וברח קטלניות קשות כשהנפגעים העיקריים בתאונות פגע וברח הם הולכי רגל, וצריך לדעת שמרבית הנהגים המעורבים בתאונות פגע וברח נתפסים.

מדינת ישראל רואה בחומרה את עבירת ההפקרה בתאונת דרכים ולכן כיום מוצע חוק שמחכה לאישור הכנסת שבו יועלה העונש המירבי על עבירת הפקרה ל-20 שנות מאסר שלא כמו היום שהעונש המירבי בגין עבירת הפקרה הוא ביו 3 ל-14 שנות מאסר.

במידה והואשמתם בהפקרה, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: