סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהי עבירה של נהיגה בחוסר זהירות

נהיגה בשכרות נהג חדש

על פי סעיף 21 (ג) לתקנות התעבורה, לא ינהג אדם ברכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות, לרבות, סוג הרכב, מטען הרכב, שיטת בלמי הרכב ומצבם, אפשרות של עצירה בטוחה ונוחה, הבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי הדרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.

עבירה של נהיגה בחוסר זהירות על פי סעיף 21 (ג) לתקנות נחשבת לעבירה הקלה יחסית בהשוואה ליתר העבירות הדומות לה, כגון: עבירה בקלות ראש ונהיגה ברשלנות. הבדל דק (אך משמעותי), עובר בין עבירה מסוג נהיגה בקלות ראש לבין עבירה של נהיגה בחוסר זהירות.

ברוב המקרים, עבירה בקלות ראש עלולה להוביל למצב של פסילת רישיון הנהיגה לתקופה מינימאלית של 90 יום, בעוד עבירה של נהיגה בחוסר זהירות איננה כוללת ענישה כגון פסילת רישיון הנהיגה. הבדל נוסף בין שני האישומים הוא שנהיגה בקלות ראש הינה תוצאה של אי ציות לתמרור ו/או אי ציות לרמזור אדום ויתר עבירות התנועה המתייחסות לחוקי התנועה בתוך צומת. מנגד, עבירה של נהיגה בחוסר זהירות מתייחסת בעיקר למקרים בהם בוצעה סטייה שגרמה לתאונה, או לחילופין, להתנגשות מאחור.

על מנת להאשים נהג בנהיגה בקלות ראש או בנהיגה ברשלנות, חייבת להתקיים הוכחה המעידה על התנהגות חמורה מצד מבצע העבירה, הן מבחינת מודעות הנהג לדבר העבירה והן מבחינת ידיעתו מראש לתוצאות המסוכנות העלולות להיגרם כתוצאה מנהיגתו.

מכיוון שאישום בנהיגה בחוסר זהירות (בניגוד לנהיגה בקלות ראש), אינו מוביל להטלת פסילת הרישיון, מומלץ לעשות כל שביכולתכם על מנת לשנות את הגדרת דבר העבירה, לרבות, היוועצות עם עורך דין לתעבורה המתמחה בדיני התעבורה השונים.

עורך דין מקצועי ומנוסה לענייני תעבורה, יודע כיצד לאפיין ולהציג נסיבות מקלות בפני בתי המשפט, וזאת על מנת לדאוג לכך שכנגד הנהג אותו הוא מייצג לא יוגש כתב אישום בגין עבירה בקלות ראש או נהיגה ברשלנות במקום נהיגה בחוסר זהירות.

הנסיבות המקלות אותן מציג עורך הדין לתעבורה בפני בית המשפט כוללות בין היתר את עברו התעבורתי של הנהג, נסיבות דבר העבירה או התאונה שהתרחשה, כשלים בחומר הראיות כפי שהוגש על ידי התביעה ועוד.

במידה ואתם מואשמים בנהיגה בקלות ראש צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם וזאת בכדי שתוכלו להימנע מפסילת רישיונכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: