סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עבירה של נסיעה ברמזור אדום המתבססת על צילום הרכב

משטרת ישראל נעזרת במצלמות הנמצאות בצמוד לרמזורים בצמתים רבים ברחבי המדינה בכדי לתפוס נהגים העוברים באור אדום, המצלמה פועלת כאשר רכב חוצה את הצומת באור אדום, לאחר שנייה שהרמזור התחלף.

המצלמות מופעלות בדרך כלל ע"י דריכה על פס ברזל המותקן בכביש. כאשר הרכב עובר על הפס באור אדום- המצלמה מצלמת, המצלמה מצלמת שני צילומים בהפרש קטן מאוד על מנת להוכיח כי הרכב עבר את כל הצומת באור אדום ולא רק עבר את קו העצירה.

ההשלכות על עבירה של נסיעה באור אדום הן רישום 10 נקודות בנוסף לקנס בסך של 1500 שקלים ולכן חשוב לנסות להימנע מכך, ובמידה וקיבלתם דו"ח חשוב לבקש להישפט ולשכור עורך דין מנוסה בתעבורה שיכול למצוא את מחדלי התביעות ובכך לשנות את סעיף העבירה לעבירה ללא נקודות ובמקרים שהמחדלים חמורים אף יותר, ניתן לזכות את הנאשם.

ישנן מספר אפשריות לזיכוי כתוצאה מעבירה של נסיעה ברמזור אדום המתבססת על צילום הרכב:

כאשר בעל הרכב אינו האדם שנהג בזמן ביצוע העבירה, ניתן להגיש תצהיר של הנהג שהחזיק ברכב ובכך להעביר את הקנס לאדם זה, חשוב לציין כי הסבת העבירה אינה מבוטלת אלא הקנס של 1500 שקלים ורישום של 10 נקודות עוברות על שמו של הנהג המוסב, בכדי להימנע מהרשעה ומחיקת הנקודות יצטרך הנהג אשר הוסב על שמו הדוח להגיש בקשה להישפט. צריך לדעת שנטל ההוכחה במקרה הזה הוא על הנאשם ולא על התביעה וזאת על פי חוק בניגוד לחוק דיני הראיות, הדבר אינו מהווה זיכוי במובן המסורתי של המילה אלא הסבה של הדו"ח למבצע העבירה.

אפשרות אחרת היא במידה והרמזור אינו הועמד כדין, כאן נטל ההוכחה הוא על התביעה, במקרים מסוימים לא ניתן להוכיח בגלל מסמכים שלא נמצאו לגבי אותו רמזור, עקב זמן רב שעבר מאז שהוצב וכיוצא בזה, וכך בעצם האישום יכול להתבטל.

אפשר לבדוק האם בתמונה ניתן לזהות בבירור את לוחית הרישוי ואת מספר הרכב, במידה ולא או במידה חלקית ניתן יהיה לבטל את האישום כמו כן אפשר לבקש הוכחה המעידה על תקינות המצלמה, פיתוח התמונות והטיפול השוטף בה, במידה ויש דופי בהם או בחלקם ניתן יהיה לבטל את אשמה.

במידה והואשמתם באי ציות לרמזור אדום, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: