סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עונש על נהיגה ללא מלווה

נהג מוגדר כנהג חדש בשנתיים הראשונות שלאחר הוצאת רישיון הנהיגה. נהג חדש אשר הוציא רישיון נהיגה חייב בנסיעה בליווי מלווה במשך 6 החודשים הראשונים שלאחר הוצאת הרישיון.

מי יכול לשמש מלווה

מלווה יכול להיות אדם שמלאו לו 24 שנים והוא בעל רישיון נהיגה במשך 5 שנים לפחות על הרכב עליו הוא משמש מלווה וכן שיש לו רישיון נהיגה לאותו סוג רכב עליו הוא מלווה. אפשרות נוספת הוא מלווה אשר מלאו לו 30 שנים ויש לו רישיון נהיגה לפחות 3 שנים על הרכב שעליו הוא מלווה.

תקופת הליווי

תקופת הליווי נחלקת לשניים. בשלושת החודשים הראשונים על נהג הרכב לנהוג עם מלווה לכל אורך שעות היממה ובשלושת החודשים האחרונים חובת הליווי חלה רק בשעות הלילה, קרי בין השעות 21:00 – 06:00.

עונש על נהיגה ללא מלווה

נהג חדש אשר נהג ברכב ללא מלווה כחוק בשלושת החודשים הראשונים לאחר הוצאת רישיון הנהיגה או כאשר הינו מתחת לגיל 21 והוא מסיע מעל 2 נוסעים ללא מלווה יוזמן לשימוע בפני קצין משטרה אשר עלול להשית עליו פסילה מנהלית בת 30 ימים ואף להשבית את רכבו למשך 30 ימים. בהמשך עלול הנהג לעמוד לדין בפני בית המשפט לתעבורה שכן מדובר בעבירת הזמנה לדין. ככל והנהג קיבל זימון לדין ויורשע בבית המשפט בעבירה של נהיגה ללא מלווה, צפוי הנהג לעונש מינימום של פסילה בפועל למשך שלושה חודשים לפחות, כאשר הפסילה עלולה אף להיות לפרקי זמן ארוכים יותר ומלווה בעונשים נוספים והכול תלוי בנסיבות הספציפיות של העבירה ושל נהג הרכב.

מלבד העונש שיוטל על הנהג במסגרת ההליך המשפטי, לאחר מכן צפוי הנהג להתמודד עם ״אמצעי תיקון״ שיוטלו עליו על ידי משרד הרישוי כדוגמת מעבר מבחן נהיגה מעשי פעם נוספת, מעבר מבחן תיאוריה, בדיקות רפואיות במכוון הרפואי לבטיחות בדרכים ועוד.

גישת בתי המשפט לנהיגה בפסילה ללא מלווה

חשוב לדעת כי גישת בתי המשפט לנהגים חדשים אשר נוהגים ללא מלווה הינה גישה מחמירה ולא סלחנית, בלשון המעטה. נקודת ההנחה ממנה יוצא בית המשפט היא כי נהג אשר זה עתה קיבל רישיון נהיגה ו״מעז״ לעבור על החוק בצורה גסה, מעידה על זלזול מופגן בחוק ואי אכפתיות לתוצאות אשר עלולות לנבוע מכך ויש לטפל בכך ביד קשה. או במילותיו של כב׳ השופט גלעדי: ״נהג חדש אשר מפר את הוראות החוק, לנהוג בחברת מלווה, מראה בכך שהוא מזלזל בחוק, כבר בתחילת תקופתו כנהג, והוא מגלה אי אכפתיות לגבי אפשרות של גרימת נזק לעוברי דרך אחרים״.

עורך דין לנהיגה ללא מלווה

אם נתפסתם נוהגים ברכב ללא מלווה, אם קיבלתם זימון לשימוע בפני קצין משטרה או זימון לדין מומלץ לפנות לעורך דין הבקי בדיני התעבורה לקבלת ייעוץ משפטי אשר יכול לסייע לכם לצאת מהמצב אליו נקלעתם והינכם מוזמנים לפנות למשרדנו.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: