סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

טענות ההגנה בעבירה של שימוש בנייד בנהיגה

אחת מהעבירות הנפוצות במדינת ישראל הינה שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה – רק בשנת 2019 נתפסו מעל 100 אלף נהגים וקיבלו דו"ח בגין עבירת שימוש בטלפון בזמן נהיגה וכיום ממשיכים להיתפס עשרות נהגים מידי שבוע כשהם מבצעים עבירה זו.

תקנה 28 לתקנות התעבורה קובעת את האיסור להשתמש בפלאפון תוך כדי נהיגה. על פי תקנה זו, נהג חייב להחזיק את ההגה של הרכב בשתי ידיו, כל אימת שהרכב נמצא בתנועה. עם זאת, הנהג רשאי להסיר את אחת הידיים מההגה וזאת כאשר הדבר דרוש על מנת להבטיח את פעולתו התקינה של הרכב או את קיומם של חוקי התנועה.

התקנה עוד קובעת כי אין לאחוז בטלפון בזמן נהיגה ואין להשתמש בטלפון שלא באמצעות דיבורית. הדברים אמורים גם לגבי דיבור וגם לגבי שליחת מסרונים.

ההשלכות על ביצוע עבירה של שימוש בטלפון סלולארי בעת נהיגה הוא קנס של 1000 שקלים וכן 8 נקודות לרישום. ניתן להודות בביצוע העבירה, לשלם את הקנס ולהמשיך הלאה אך במקרה בו אתה עלול לקבל פסילה ממשרד הרישוי או במקרה בו אתה משוכנע שלא ביצעת את העבירה ומדובר בטעות של השוטר כדאי לבקש להישפט על העבירה.

לפני שניגשים לערכאות בתי המשפט צריך לדעת שבתי המשפט נוטים לייחס משקל רב לעדויות השוטרים וסתירת טענות עקביות מצד המשטרה איננה משימה פשוטה – בתי המשפט גורסים כנקודת מוצא, כי השוטר לא ביקש להתנכל לנהג והוא איננו מנסה להפלילו בטענות שווא אודות דיבור בפלאפון. כמו כן, בתי המשפט לתעבורה רשאים להרשיע את הנהג גם על בסיס עדותו היחידה של שוטר וגם כאשר עדות זו עמדה לבדה אל מול גרסתו של הנהג.

שימוש בנייד בנהיגה – טענות הגנה נפוצות

נהגים יכולים לנסות ולהוכיח כי הם לא דיברו בטלפון בזמן האירועים על ידי מספר דרכים:

ניתן להוכיח אי דיבור בטלפון על ידי הצגת פלטי שיחות יוצאות ונכנסות. אין ספק שעסקינן בהוכחה טובה ביותר. עם זאת, יצוין כי החוק עוסק באחיזה בטלפון ולא רק בדיבור בו. דהיינו, די באחיזה במכשיר הסלולארי בכדי לגבש את עילות העבירה.

דרך נוספת להתמודד עם כתב אישום בדבר שימוש בנייד בנהיגה, היא הצגת טענות בנוגע להעדר קשר עין בין השוטר לבין הרכב. במקרה זה, הנהג טוען כי השוטר לא היה יכול לראות אותו וככל הנראה מדובר בטעות בזיהוי.

במידה ואתם עלולים לקבל פסילה ממשרד הרישוי או במקרה בו אתם משוכנעים שלא ביצעת את העבירה אל תהססו ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: