סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

כל מה שצריך לדעת על ייצוג משפטי שימוש בנייד בנהיגה

אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר בכביש היא שימוש בנייד בזמן הנהיגה. משטרת ישראל אוכפת ביתר שאת עבירה זו, ומחלקות דוחות וקנסות לנהגים שנתפסו משתמשים בטלפון הנייד. העונש על שימוש בנייד בזמן נהיגה הוא קנס גבוה של 1000 שקלים, ושמונה נקודות הנרשמות על רישיונו של האדם.

לפי תקנות התעבורה, תשכ"א – 1961, סעיף 28 קובע כי על הנהג של הרכב להחזיק את ההגה בידיו כל רגע בו הרכב נמצא בעת נסיעה. הנהג רשאי להשתמש ביד אחת, רק אם הוא מסיר את היד השנייה לשם פעולות הקשורות לנהיגה הבטוחה, כמו איתות, הדלקת אורות וכדומה. 

בנוסף, נאסר בסעיף באופן מפורש על הנהג להשתמש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. זאת, כאשר הרכב נמצא בתנועה. לפי החוק, יש איסור לשלוח הודעות או לקרוא הודעות שהתקבלו בפלאפון. חשוב מכך, נאסר על החזקה של הטלפון הנייד בזמן זה. משמעות הדברים היא שנהג שנתפס על ידי המשטרה מחזיק פיזית את הטלפון הנייד, גם אם לא עשה שימוש בו, עשוי להיחשב כעובר עבירה.

המשטרה משתמשת באמצעי אכיפה שונים לאכוף את עבירת השימוש בנייד בזמן הנהיגה. האמצעי הנפוץ ביותר הוא שימוש במצלמות הממוקמות בכבישים השונים, אשר מצלמות את נהג הרכב המחזיק בטלפון הנייד. כמו כן, ישנן ניידות של משטרת התנועה הנמצאות על הכבישים. במידה שאדם נתפס, עומד לו זכות ייצוג משפטי שימוש בנייד בנהיגה,.

ייצוג משפטי שימוש בנייד בנהיגה – איך למצוא עורך דין מומלץ? 

נוכח גובה הקנס, והעובדה שנרשמות לחובתו של האדם 8 נקודות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בעבירות תנועה ככלל, ושעבודתו בפרט כוללת ייצוג משפטי שימוש בנייד בנהיגה. לעיתים המשטרה מחלקת דוחות וקנסות גם כאשר נהג הרכב לא עבר את העבירה כלל.

השימוש באמצעי טכנולוגיה שונים, וכן גם בניידות ובשוטרים סמויים, עשוי לגרום לטעויות בזיהוי. לדוגמה, ייתכן כי פרטי הרכב שצולמו יהיו לא נכונים, או שהשוטר חשב שראה שימוש בטלפון הנייד, אך הדבר היה תוך כדי נסיעה בכביש מהיר במהירות גבוהה, וקשה לקבוע בוודאות כי אכן התקיים שימוש.

במצבים כאלה, עורך דין של ייצוג משפטי שימוש בנייד בנהיגה, יידע לבחון את הפרטים של הדו"ח, ולראות האם יש פרטים המערערים את אמינות המשטרה ואמינות האמצעים בעזרתם ניתן הדו"ח. על כן, מומלץ להתייעץ ולהיעזר בעורך דין, בדיוק בגלל אותם "מקרי גבול". 

חשוב לציין כי ההחלטה ללכת להליך משפטי צריכה להיעשות תוך 90 יום מקבלת הדו"ח. מדובר בפרק זמן קצר, ועל כן חשוב להיעזר ישר עם קבלת הדו"ח בעורך דין מומחה. 

משרדנו, משרד בוכובזה את סיילס, הוא משרד עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה. המשרד ישמח לייעץ לכם בכל שאלה ובעיה בנושא, ובפרט בשימוש בנייד בנהיגה, תוך מתן השירות המקצועי ביותר והענקת יחס מותאם ואישי. 

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: