סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

חשיבותו של בוחן תנועה מטעם הנאשם בעבירות תאונות דרכים קטלניות

במקרים רבים נדרש עורך דין תאונות דרכים להסתייע בשירותיו של בוחן תנועה מטעם ההגנה, וזאת במסגרת ייצוג משפטי של נאשם בתאונת דרכים קטלנית. בוחן תנועה הוא למעשה בעל מקצוע תאונת הדרכים, כאשר גם בצד התובע (הפרקליטות ומשטרת ישראל) נעשה שימוש בבוחן תנועה משטרתי המנפיק דו"ח המשמש כחומר ראייתי מצד התביעה.

בית המשפט בבואו לפסוק בהכרעת דין במקרים של כתבי אישום בגין עבירת תאונות דרכים קטלניות, מקפיד לבחון את כלל החומרים הראייתיים בתיק, ומכאן חשיבותו של בוחן תנועה מטעם הנאשם בתיקים אלו.

תפקידו של בוחן התנועה

איסוף ממצאים מזירת התאונה מהווים את הבסיס המרכזי בהליך חקירת נסיבות התאונה. בוחן תנועה מטעם משטרת ישראל ומטעם התביעה, מקפיד לאסוף את כלל הממצאים ברגע האמת, כאשר לבוחן התנועה מטעם הנאשם הזכות לבחון ולעיין בממצאי האיסוף השונים מטעם ההגנה.

במסגרת תפקידו של בוחן התנועה הוא מבצע באופן המקצועי ביותר את הפעולות הבאות:

• זיהוי סימנים שנוצרו כתוצאה מתאונת הדרכים

• בדיקה טכנית לכל כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה

• מדידות מדויקות של כלל האובייקטים שנמצאו בזירת התאונה

• ביצוע ניסויים שונים בזירת התאונה על מנת לאמוד נתונים כגון: שדה ראייה, מקדמי חיכוך, נראות, בלמים ועוד

• שחזור תאונת הדרכים באמצעים שונים

• העברת ממצאי החקירה והבדיקה למעבדות שונות על מנת לקבל חוות דעת מקצועית נוספת

בדיקתו של בוחן התנועה מטעם הנאשם, ודו"ח הבדיקה המונפק על ידו, מהווים חלק בלתי נפרד מתיק ההגנה הראייתי אותו מרכיב עורך הדין לתאונות דרכים המייצג את הנאשם. במקרים מסוימים, נקרא בוחן התנועה מטעם ההגנה (הנאשם) להעיד במסגרת ההליך המשפטי הנערך.

ייעוץ משפטי מטעם עו"ד המתמחה בדיני התעבורה, מאפשר לכם לבחון את המצב הראייתי בתיק באופן המקצועי ביותר, ועל סמך זאת לקבל החלטה בנוגע להחלטות השונות אותן תידרש לקבל (הגעה להסדר טיעון, כפירה בכתב האישום וכדומה).

עורך דין לענייני תעבורה המתמחה בתאונות דרכים מסוגל לשכנע את בית המשפט בנוגע להקלה במידת הענישה הצפויה לך במידה ותמצא אשם בפסק הדין, או לחילופין, להגיע לעסקת הטיעון הטובה ביותר עבורך, שאיננה כוללת עונש מאסר בפועל.

במידה והואשמתם בעבירת תעבורה הקשורה לתאונות דרכים, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: