סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מות אדם בתאונת דרכים כאשר מדובר בנהיגה בשכרות

עבירה של נהיגה בשכרות היא אחת העבירות החמורות הקיימות בתחום התעבורה, כאשר נגרמה תאונת דרכים בה נהרג אדם ומדובר בנהג אשר מבצע עבירה של נהיגה בשכרות יהיה המדובר בעבירה חמורה פי כמה וכמה והנאשם בעבירה שכזו יהיה חשוף לעונשים כבדים עד מאוד.

כאשר אדם נהרג בתאונת דרכים וחלה אחריות על אחד הנהגים בתאונת הדרכים לביצועה יהיה על המדינה להחליט האם להגיש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות או בגין הריגה.
כדי לקבל החלטה זו על המדינה לבחון את כלל חומר החקירה המצוי בתיק ובהתאם לכך להחליט.

קיימים הבדלים רבים בין אישום של גרימת מוות ברשלנות לבין עבירה של הריגה, הענישה בגין עבירות אלו משתנה בהתאם כאשר בגין עבירה של הריגה העונשים חמורים בהרבה.
כיצד תחליט המדינה האם להגיש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות לבין עבירת הריגה?

ההבדל המשפטי בגין עבירות אלו הינו היסוד הנפשי של מבצע העבירה. בעבירה של גרימת מוות ברשלנות אין כל מחשבה פלילית, עצם התרשלותו בנהיגתו גרמה למות אדם שלא בכוונה תחילה וללא ידיעה כי התנהגותו עשויה לגרום לאפשרות של מות אדם.

מצד שני בעבירת ההריגה קיימת מחשבה פלילית, הנהג הפוגע היה מודע לכך שקיימת אפשרות שכתוצאה מנהיגתו עשוי למות אדם והיה מודע לכך שנהיגתו מסוכנת ועלולה לגרום לתוצאות קטלניות.

אם כן מה קורה כאשר הנהג הפוגע וגורם למותו של אדם עבר עבירה של נהיגה בשכרות?

במקרה שכזה אין כל ספק שהמדינה תחליט להגיש כתב אישום בגין הריגה שכן עבירה של נהיגה בשכרות היא כשלעצמה מסוכנת ומקיימת מחשבה פלילית.

הענישה בגין שילוב עבירות אלו מביאה לרף ענישה גבוהה מאוד ולעונש מאסר מאחורי סורג ובריח לתקופה בת שנים ועל כן יש צורך לבודד עבירות אלו ולטפל בהן בצורה המיטבית, הן בכל הקשור לעבירה של נהיגה בשכרות והן בכל הקשור לאחריות לגבי תאונת הדרכים.

עורך דין המתמחה בדיני התעבורה ובעבירת נהיגה בשכרות הינו חיוני לאין שיעור בשילוב העבירות הנ"ל שכן יש צורך בביצוע פעולות מידיות אשר אמורות לעזור בהליך אשר עתיד להתנהל בבית המשפט בגין שילוב עבירות אלו.

ישנם טקטיקות רבות בהם משתמשים עורכי דין לתעבורה, המתמחים בטיפול בעבירות של נהיגה בשכרות ובתאונות דרכים אשר אמורים להקטין באופן משמעותי את הסיכון אליו נחשפים נהגים המואשמים בשילוב של תאונת דרכים בה נהרג אדם ועבירה של נהיגה בשכרות.

אי לכך, ובהתאם לזאת, הפעולה הראשונית והמידית אותה עליכם לבצע בעת תאונת דרכים בה נהרג אדם בשילוב של עבירת נהיגה בשכרות, היא לפנות לעורך דין המתמחה בדיני התעבורה בכלל ובדיני עבירת הנהיגה בשכרות בפרט.

ניסיונו המקצועי של עורך הדין המתמחה בדיני התעבורה השונים יאפשר לכל אחד ואחת מכם ליהנות מייצוג וייעוץ משפטי המסוגל להוביל לתוצאות טובות מבחינתכם, הן במידת ההקלה בעונש, והן באפשרות לקבלת זיכוי מלא מכתב האישום.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: