סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

היכן ניתן לבצע שימוע מנהלי בגין עבירת נהיגה בשכרות

כאשר נהג מבצע עבירה של נהיגה בשכרות הוא נחשף באופן מידי לאפשרות פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה של 30 יום כמו גם לאפשרות לאיסור השימוש ברכב גם כן לתקופה של 30 יום וזאת כאשר לא נאסר השימוש ברכב בעבר.

את הפסילה או איסור השימוש ברכב יכול להטיל קצין משטרה שהוא בדרגת מפקח ומעלה, כל בעל תפקיד במשטרה שהוא נחות מדרגה זו אינו יכול לבצע את השימוע וכל שיש באפשרותו לעשות הוא ליטול את רישיון הנהיגה או רישיון הרכב ולזמן את הנהג או בעל הרכב לשימוע תוך פרק זמן של 72 שעות.

כאשר נהג מבצע עבירה של נהיגה בשכרות קיימות 2 אפשרויות בכל הקשור לשימוע המנהלי והם:
אפשרות ראשונה – השימוע ייערך בו במקום על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה.
אפשרות שנייה – רישיון הנהיגה ורישיון הרכב יילקחו על ידי השוטר האוכף את העבירה של נהיגה בשכרות ומבצע העבירה ובעל הרכב יוזמנו לשימוע בתחנת המשטרה הקרובה תוך פרק זמן של 72 שעות.

לרוב עבירת הנהיגה בשכרות אינה מבוצעת בעיר בו מתגורר הנהג, כך לדוגמא נהג נתפס בעבירת נהיגה בשכרות בעיר תל אביב והוא אף מוזמן לשימוע לעיר תל אביב כאשר מקום מגוריו הוא באשדוד. לא תמיד יהיה באפשרות מבצע עבירת הנהיגה בשכרות להגיע ממקום מגוריו למקום ביצוע העבירה בשנית בפרק זמן קצר ועל כן המחוקק מאפשר לנהג שכזה לבצע את השימוע בתחנת המשטרה הקרובה אל מקום מגוריו.

רוב הנהגים אינם מודעים לאפשרות זו העומדת בפניהם ובמידה ואין באפשרותם להתייצב לשימוע בתחנת המשטרה הקרובה למקום בו ביצעו את עבירת הנהיגה בשכרות הם פשוט אינם מגיעים ורישיונם נפסל רק מחמת אי התייצבותם.

לאפשרות זו העומדת בפני הנהגים מוצעת גם אפשרות טקטית לצורך ביצוע השימוע, יש לזכור כי הקצין מבצע השימוע בעבירה של נהיגה בשכרות גם הוא בן אדם ויש לו דעות משלו לגבי עבירות התעבורה השונות ומשכך ישנם קצינים בעלי דעות קשיחות יותר וקשיחות פחות.

עורכי הדין המתמחים בדיני התעבורה ומתעסקים בעבירות של נהיגה בשכרות יוכלו לתת לכל נהג את המענה האופטימאלי בכל התהליך שעובר הנהג מעת ביצוע עבירה של נהיגה בשכרות ועל כן חשוב עד מאוד לפנות לעורך דין תעבורה מיד עם ביצוע עבירה של נהיגה בשכרות.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: