סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

הכול אודות כתב אישום בשכרות בפעם השנייה או יותר

פקודת התעבורה קובעת כי נהג אשר הורשע בנהיגה בשכרות, ייפסל רישיון הנהיגה שלו לתקופה מינימאלית של 24 חודשים, וזאת בנוסף לקנס כספי ושלילת רישיון הנהיגה על תנאי, וכל זאת במסגרת הרשעה בפעם הראשונה בגין עבירת נהיגה בשכרות. במקרים מסוימים, נהג אשר ביצע עבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה- עונשו יהיה גבוה יותר מהעונש המינימאלי בפקודת התעבורה, וכל זאת, מבלי שבית המשפט יצטרך להפעיל שיקול דעת בעינינו.

למרות שהחוק מותיר לבתי המשפט להפחית במידת העונש במקרים מיוחדים, אותם מחויב בית המשפט לפרט בפסק הדין, ולמרות שעונש המינימום אותו קובע החוק נחשב לבעייתי מבחינה חוקתית, בתי המשפט רואים באדם שנתפס בשנית בעבירת נהיגה בשכרות כאדם מסוכן לציבור שאיננו מודע לחומרת מעשיו.

פקודת התעבורה קובעת כי נהג אשר הורשע בשנית בביצוע עבירת נהיגה בשכרות (שנה מיום הרשעתו הקודמת), יהיה חשוף לקבלת עונש של פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של ארבע שנים. במקביל, עלול הנהג המורשע בעבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה או יותר (בזמנים סמוכים בין הרשעה להרשעה) עלול להיחשף לריצוי מאסר בפועל בגין נהיגה בשכרות בפעם השנייה.

המתקת העונש או זיכוי מלא בעבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה- האם זה אפשרי?

בתי המשפט במדינת ישראל נוטים להתייחס למכלול הראיות המופיעות בכתב האישום, לרבות, רמת האלכוהול שנמצאה בגופו של הנאשם בעת ביצוע העבירה. מכיוון שגם במקרים של הגשת כתב אישום בשכרות בפעם השנייה או יותר, קיימות מספר "פרצות" בחוק המאפשרות לנהג המואשם ליהנות מהקלה בעונש, או לחילופין, זיכוי מכתב האישום, מומלץ להסתייע בניסיונם של עורכי דין המתמחים בעבירות השכרות בתחום התעבורה.

עורך דין הבקיא בדיני התעבורה השונים, יכול להוביל אסטרטגיית הגנה המובילה להפחתת העונש גם במקרים של הגשת כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה או יותר. במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה או יותר, זה הזמן לקיים פגישת ייעוץ מקצועית עם עורך דין הבקיא בפסקי דין תקדימיים שהובילו לזיכוי מלא של הנאשם, או לחילופין, להפחתת העונש באופן משמעותי.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: