סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

איך לדעת האם תאונת הדרכים פלילית או לא?

תאונת דרכים מתרחשות, לצערנו, חדשות לבקרים, ואף אחד לא יכול לומר 'לי זה לא יקרה'. מאמר זה יעסוק בפן הפלילי של תאונות דרכים ובהגדרה שלו. במאמר יובאו כמה דוגמאות לתאונת דרכים פלילית ותוצג דרך הפעולה לאחר תאונה כזו.

תאונת דרכים פלילית

מובן שתאונת דרכים היא אירוע שיש לעשות הכל כדי להימנע ממנו. אבל חשוב לזכור שגם תאונות דרכים יכולות להיות בעלות ממד חמור יותר מהרגיל. המדובר הוא בתאונת דרכים פלילית בה השלכות האירוע חורגות מגדר תשלום הפיצויים לנפגע התאונה. במקרים כאלו מומלץ לפנות למומחים באזור מגוריכם, למשל: משרד עורכי – דין פלילי בתל אביב.

לעיתים, תאונת דרכים אינה רק אירוע נזיקי והיא הופכת לאירוע בו מתרחשת עבירה פלילית. כאשר התאונה מתרחשת עקב הפרה של חובה חוקית הוא עלול לעמוד לדין הפלילי. דוגמאות נפוצות לתאונות דרכים פליליות הן תאונה בעקבות נהיגה בשכרות, מעבר באור אדום או נהיגה פרועה במהירות מופרזת. דוגמא קצת שונה היא תאונת פגע וברח, בה עצם ההפקרה היא עבירה פלילית בפני עצמה.

אם ניקח את הדוגמא של נהיגה בשכרות, נוכל להצביע על כמה נקודות בהן ניתן 'לשחק' כדי לשנות את ההתייחסות המשפטית לאירוע. הנתונים שחשוב להיות מודעים אליהם הם כמות האלכוהול ששתיתם קודם הנהיגה, משך הזמן שעבר בין השתייה לנהיגה, המודעות למעשים ועוד. אם תתגבש טענה לפיה העבירה הייתה ברף יחסית נמוך של חומרה העונש עשוי להיות קל יותר.

ליווי וייעוץ משפטי במקרה של תאונת דרכים פלילית

מובן מאליו שתאונות דרכים כאלו מצריכות היערכות רצינית עוד יותר. ישנם משרדים רבים שעוסקים בתחום אלו במקומות רבים בארץ כמו משרד עורכי דין פלילי בתל אביב, בחיפה, בירושלים וכו'. במקרה של תאונת דרכים כדאי לפנות אליהם בהקדם ולברר האם מדובר באירוע פלילי וכיצד יש לפעול. גם פרטים שנראים לאדם הפשוט טריוויאליים עשויים להיות נקודת תורפה משמעותית ועורכי הדין ידעו לכוון אתכם בנושא.

לסיכום, במאמר זה דיברנו על האופי הפלילי של תאונות דרכים מסוג מסוים, שמשווה להם מעמד חמור יותר ובעל השלכות נרחבות יותר. תאונות דרכים רבות שמתרחשות הן פליליות וכדאי מאוד לדעת כיצד יש לפעול במקרה כזה, מה יש לעשות וממה יש להימנע. משרד עורכי דין פלילי בתל אביב, למשל, יכול לסייע מאוד להתמודד עם הסיטואציה לאחר מעשה.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: