סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהן טענות ההגנה בעבירה של אי ציות להוראות שוטר?

על פי לשון תקנת התעבורה בנוגע לעבירת אי ציות להוראות שוטר, כל עובר דרך חייב לציית להוראות שוטר במדים, או לחילופין, להוראות שוטר שהזדהה באמצעות תעודת מינוי. כמו כן, חובת הציות תקפה גם במקרים בהם ההוראה ניתנה על ידי שוטרים צבאיים במדים, פקחים עירוניים במדים, או לחילופין, עובדי רשויות מקומיות שקיבלו הסמכה מידי מפקד המחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, עובדי מע"צ (החברה הלאומית לדרכים בישראל בע"מ) או עובדי חברת נתיבי איילון, וזאת במידה והם הוסמכו לכך (במסגרת הכשרה מתאימה) על ידי מפקד המחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל.

אי ציות להוראות שוטר הינה עבירה הגוררת אחריה הגשת כתב אישום וזימון מיידי לבית המשפט לתעבורה, ומכיוון שעבירה זו נתפסת בעיני בית המשפט כזלזול במערכת החוק ונציגי האכיפה, העונש בגין עבירה זו עלול להיות מחמיר באמצעות הטלת עונשי פסילת רישיון לתקופות ממושכות, וזאת למרות שהמחוקק הישראלי אינו קבע מידת ענישה בגין עבירה מסוג זה.

במקרים של הגשת כתב אישום וזימון לבית המשפט לתעבורה בגין עבירת אי ציות להוראות שוטר, טענות ההגנה מצידו של מייצג מבצע העבירה יכולות לכלול בין היתר את הטענות הבאות:

• אי הזדהות של השוטר- על פי לשון החוק בנוגע לעבירות אי ציות להוראות השוטר, על השוטר להזדהות בפני עובר הדרך באמצעות תעודת מינוי.

• הוראת השוטר חייבת להיות ברורה וחד משמעית, וזאת על מנת שלא תתעורר מחלוקת בנוגע להבנת משמעות ההוראה. במקרים בהם יוכח כי הוראות השוטר אינן היו ברורות ו/או חד משמעיות, הדבר יוביל לזיכוי מכתב האישום.

• טענת הגנה נוספת הינה הוכחה למקרים בהם הייתה מניעה אובייקטיבית של הנהג לביצוע הוראות השוטר בעת מילוי תפקידו.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין עבירה של אי ציות להוראות שוטר, טוב תעשו אם תקדימו "תרופה למכה", וצרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: