סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

זיכוי בעבירה של אי ציות להוראות שוטר – האם אפשרי?

אף על פי שהמחוקק הישראלי לא קבע מידת ענישה מוגדרת בחוק לעבירת אי ציות להוראות שוטר, ניתנה לשופטי בתי המשפט לענייני תעבורה, הסמכות המלאה לקבוע את מידת העונש, וזאת בהתאם לאופי חומרת העבירה, נסיבות המקרה, עברו התעברותי של המואשם בעבירה ועוד.

בכל המקרים, עבירת אי ציות להוראות שוטר הינה עבירה הגוררת אחריה הגשת כתב אישום וזימון לבתי המשפט לענייני תעבורה, ולמרות שלא ניתן להטיל פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה בגין עבירה מסוג זה, בסמכות בתי המשפט לקבוע את מידת העונש, לרבות, פסילת הרישיון, הטלת קנס כספי, פסילה על תנאי לתקופה ממושכת ועוד.

זיכוי בעבירה של אי ציות להוראות שוטר מתאפשר במקרים בהם ניתן להוכיח כי הסיבות שהובילו את הנהג להפר את הוראות השוטר נבעו ממניעים אובייקטיביים שמנעו ממנו לקיים את הוראות השוטר. כמו כן, ניתן להשיג זיכוי מלא מכתב האישום בגין עבירת אי ציות להוראות שוטר, במקרים בהם ניתן להוכיח כי הוראת השוטר איננה הייתה ברורה וחד משמעית, דבר שהוביל את הנהג לקיים את הוראת השוטר על פי הבנתו.

כמו בכל הגשת כתב אישום בגין עבירת תנועה כזו או אחרת, גם במקרים של הגשת כתב אישום בגין אי ציות להוראות שוטר, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני תעבורה המתמחה בדיני התעבורה ובפסקי הדין השונים הנוגעים לעבירה זו באופן ספציפי.

טענות ההגנה במקרים של כתב אישום בגין אי ציות להוראות שוטר מסתמכות הן על אופי המקרה, אופן הזדהות השוטר, מניעות חיצוניות ובלתי תלויות שהיוו את אי מילוי הוראות השוטר על ידי מבצע העבירה ועוד. מכיוון שבתי המשפט נוהגים לראות בנהגים שאינם מצייתים להוראות השוטר כנהגים המזלזלים בחוק הישראלי, במערכת המשפט בישראל ובמערכת האכיפה במדינה, חוסר ייצוג הולם בבית המשפט עלול להוביל להטלת עונשים בנסיבות מחמירות.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין אי ציות להוראות שוטר, זה הזמן ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: