סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

תפקידו של עורך הדין לתעבורה בעבירה של נהיגה בקלות ראש

עורך דין נהיגה בשכרות

סעיף 62 (ב) לתקנות התעבורה עוסק בענייני עבירה של נהיגה ברשלנות ו/או נהיגה בקלות ראש. על פי פקודת התעבורה, נהיגה בקלות ראש נחשבת לכזו במידה וניתן להוכיח שנהיגתו של מבצע העבירה הייתה רשלנית, או במקרים בהם נהג הרכב נסע במהירות שאיננה תואמת את תנאי הדרך, והדבר תקף גם במקרים בהם מהירות הנסיעה הינה בגדר המותר בחוק.

הגשת כתב אישום בגין נהיגה בקלות ראש, עלולה להוביל להטלת העונשים הבאים:

הטלת קנסות כספיים, פסילת רישיון הנהיגה לתקופה מינימאלית של שלושה חודשים ואף מאסר בפועל. תפקידו המרכזי של עורך דין לתעבורה במקרים של הגשת כתב אישום בגין עבירת נהיגה בקלות ראש, הוא להמיר את כתב האישום מעבירה של נהיגה בקלות ראש, הגוררת אחריה עונש פסילת רישיון נהיגה לתקופה מינימאלית של שלושה חודשים, לעבירת נהיגה בחוסר זהירות, הגוררת אחריה הטלת קנס כספי בלבד בגובה של 500 ₪.

מכיוון שעבירת נהיגה בקלות ראש נחשבת לעבירה שהיא איננה ספציפית לנסיבות המקרה, בית המשפט מחייב את התובע בהגשת כתב האישום להוכיח כי מבצע העבירה נהג בחוסר אחריות מתוך מודעות להשלכות ותוצאות אופן הנהיגה שלו.

במידה וגם נגדכם הוגש כתב אישום בגין עבירת תנועה מסוימת, ובין היתר נטען כי נהגתם בקלות ראש או נהיגה ברשלנות, כדאי שתדעו שבמידה ובית המשפט ירשיע אתכם בדבר העבירה בסופו של דבר, הוא מחויב להטיל עליכם עונש פסילת רישיון לתקופה מינימאלית של שלושה חודשים.

פנייה והיוועצות עם עורך דין המתמחה בדיני התעבורה השונים, יוכל להמיר את דבר העבירה מ-"נהיגה בקלות ראש" ל-"עבירת נהיגה בחוסר זהירות" וזאת לאחר בדיקה מדוקדקת של חומר הראיות בתיק וניהול נכון של המשפט.

בחלק מפסקי הדין בנוגע לעבירות מסוג "נהיגה בקלות ראש" מושם דגש נרחב של היסוד הנפשי הדרוש לשם הרשעת אדם בנהיגה בקלות ראש. במידה וגם נגדכם מוגש כתב אישום בגין עבירת נהיגה בקלות ראש או נהיגה ברשלנות, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין לתעבורה מקצועי המתמחה בדיני התעבורה השונים, וזאת על מנת לקבל ייעוץ משפטי, הכוונה וסיוע בניסיון להמיר את דבר העבירה מנהיגה בקלות ראש לעבירת נהיגה בחוסר זהירות ומניעת פסילת רישיון הנהיגה שלכם.

במידה ואתם מואשמים בנהיגה בקלות ראש צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם על מנת שתוכלו למנוע את עונש הפסילה הצפוי לכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: