סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

אילו קנסות אתה יכול לקבל אם לא עברת תאוריה?

חוקי התנועה בישראל כמו בכל מדינה, חלים על כלל הנהגים. על עבירות של עקיפה מימין, נהיגה במהירות מופרזת או ביצוע פנייה ללא איתות ועוד, ניתן לקבל קנס. אולם, חשוב מאוד לדעת כי כאשר מדובר על נהג חדש, הוא נבחן תחת זכוכית מגדלת רצינית יותר ובניגוד לנהגים שאינם חדשים אם הוא עובר עבירות תנועה שונות הוא לא יקבל רק קנס כי אם יידרש לעבור שוב את מבחן התאוריה ולא פעם רישיונו יישלל או שהוא יקבל עונשים נוספים חמורים.

עבירות נהג חדש – במה מדובר?

החוק מגדיר נהג חדש כנהג שלא עברו יותר משנתיים מאז שהוא קיבל את הרישיון שלו. נהג חדש וצעיר הוא נהג שעדיין לא עבר את גיל 24. ישנם 12 סוגי עבירות שאם נהג חדש יבצע אותן, המשטרה עלולה להתנות את הרישיון במבחן עיוני או מעשי- תיאוריה וטסט. הנה כמה עבירות שיכולות לגרום לנהג חדש לחזור שוב על התאוריה שלו ולא פעם על הטסט:

שימוש ברכב לביצוע עבירת מין, שימוש ברכב לביצוע פשע, החזקת רישיון שלא מתאים לסוג הרכב, גרימת נזק לאדם באמצעות הרכב, אי עצירה מול מסילת ברזל, שימוש ברישיון בזמן פסילה, אי ציות לרמזור, ביצוע עקיפה שלא כחוק, נהיגה במהירות מופרזת, כאשר חריגה של עד 25 קמ"ש תגרור קנס של 250 ₪,  חריגה של 26-40 תגרור 8 נקודות וקנס של 750 ₪ ואילו חריגה של 41 קמ"ש ומעלה תגרור 10 נקודות, פסילת רישיון לחודש ועוד עונשים הצפויים לאחר המשפט.

חשוב מאוד לדעת כי נהג חדש אשר הורשע באחת העבירות שצוינו לעיל או יותר מאחת, או שיגזרו עליו שלושה חודשי פסילה ומעלה בפועל בגין עבירה אחרת על הכביש, ייחשב שוב לנהג חדש לשנתיים מיום מתן גזר הדין בענייניו או מסיום תקופת הפסילה וזאת גם אם סיים לרצות את התקופה. קצין משטרה רשאי לפסול את רישיון הנהיגה של עובר העבירה ואף יכול להחרים את הרכב שבו בוצעה העבירה למשך שלושה ימים. כדאי מאוד לדעת כי נהג שהרישיון שלו נפסל והרכב שלו הוחרם, יכול לנסות ולשכנע את קצין המשטרה לחזור בו או לכל הפחות לא להחרים את הרכב שלו.

מה קורה אם לא עוברים תאוריה?

אם הוחלט כי בגין עבירה כלשהי נהג חדש נדרש לעבור תאוריה מחדש, הוא לא יוכל לשוב לנהוג על הכביש שוב בלי שעבר את התאוריה בהצלחה. על כן, עליו להתחיל ללמוד לתאוריה בצורה רצינית כמה שיותר מהר, על מנת לעבור אותה בהצלחה. לא מעט נהגים חדשים לא זוכרים את כל החומר לתיאוריה ולא פעם אינם יכולים לגשת למבחן התאוריה בלי ללמוד את החומר היטב ועל כן, כיום ניתן למצוא לימודי תאוריה מקוונים באתרים שונים, כאשר חשוב מאוד לבחור את האתר הנכון, שבו יש למידה איכותית עם מורים מקצועיים שתסייע לכם לעבור את מבחן התאוריה מחדש כמה שיותר מהר ובצורה הטובה ביותר שאפשר.

חשוב מאוד לדעת שאם תתפסו נוהגים ללא תאוריה שעברתם לאחר שהוחלט שאתם חייבים לעבור תאוריה מחדש בכדי לחזור לנהוג, אתם צפויים לקבל קנס כספי גבוה מאוד ולא פעם עונשים יותר חמורים מקנס כספי בלבד. ככלל, חשוב מאוד שנהג חדש שנתפס עובר על עבירת תעבורה כלשהי או נתפס ללא תאוריה על אף שהוא נדרש לחזור על מבחן התאוריה שוב, חייב לפנות לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שיסייע לו לצאת מהמצב כמה שיותר בטוב.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: