סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

ייצוג משפטי נהיגה בהשפעת סמים

שימוש בסמים מכל סוג שהוא משפיע על התפקוד המוחי שלנו ועל היכולות המוטוריות שלנו, כך שביצוע פעולות שאנו עושים באופן יום יומי כמו נהיגה ברכב או הפעלת מכסחת דשא, עשוי להוות סכנה לנו ולסובבים אותנו.

התפקוד שלנו כבני אדם מתבסס על מעבר של זרם חשמלי בין תאי העצב במוחנו, כאשר השימוש בסמים מכל סוג שהוא משבש את מעבר הזרם החשמלי ובתוך כך גורם לירידה בשליטה התקשורתית והמוטורית שלנו. 

החוק במדינת ישראל

לעניין החוק במדינת ישראל, אדם שימצא בדגימתו (דגימת רוק, שתן או דם) ולו השריד הקטן ביותר של סם מסוכן (קרי, סם שלגביו אין קביעות ספציפיות המתירות שימוש בו מטעם משרד הבריאות), או תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן, ייחשב כמי שנהג תחת השפעת סמים בהתאם לס'64 (ב)(א)(2) לפקודת התעבורה. 

כמו כן, בהתאם לחוק היבש, אין הבדל בין נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים לבין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, שתיהן נחשבות נהיגה בשכרות ומשכך העונש בגינן זהה; שלילת רישיון למשך שנתיים מינימום.

עם זאת, בשל העובדה ששימוש בסמים מסוכנים אסור בחוק, אנו עדים למקרים בהם בתי המשפט בוחרים להחמיר כשמדובר בעבירות של נהיגה בשכרות כאשר היא תוצר של שימוש בסמים מסוכנים.

מה הן הזכויות שלי?

ברגע שנהג נעצר ע"י שוטר ולו חשד שהנהג מצוי תחת השפעת חומר משכר כלשהו, ביכולתו לעכב את הנהג למשך מספר שעות ולקיים חיפוש או מבדקים לדוגמה: חיפוש ברכב אחר סמים או כלי עישון, ניסיון יצירת קשר אינטראקטיבי עם הנהג כאשר דיבור איתי יכול להוות סיגנל לנהיגה תחת השפעת סמים.

בדיקות אלה יהוו אינדיקציה לדרישת בדיקת רוק, שתן או דם לצורך איתור סמים מסוכנים.

שימו לב! נטילת הבדיקה תתאפשר רק לאחר שהוסבר לכם מה היא מטרתה והשלכותיה ע"פ חוק. 

עם הגשת כתב האישום באפשרותו של קצין המשטרה לאסור את השימוש ברכב בו נהגת למשך 30 ימים, ואף לפסול את רישיונך למשך 30 ימים באופן מיידי ולזמנך לשימוע.

ייצוג משפטי נהיגה בהשפעת סמים

נתפסתי בגין נהיגה תחת השפעת סמים, איך ממשיכים מכאן? החשיבות של הייצוג המשפטי בעבירה של נהיגה בהשפעת סמים היא עצומה.

על אף שהעונש בגין נהיגה בשכרות זהה ללא תלות בסוג החומר המשכר (סמים או אלכוהול), החוק נותן רצפת מינימום גרידא (שלילה לשנתיים).

כפי שנאמר בראשית המאמר, ישנה נטייה להחמרה בעונש כאשר הנהיגה בשכרות היא תוצר של שימוש בסמים מסוכנים. 

לפיכך, כאשר אתם בוחרים את הייצוג המשפטי, אסור לכם להתפשר!

משרד עורכי דין עו"ד ירון בוכובזה ועו"ד אליאס סיילס מעניק שירותים בתחום דיני התעבורה וישמח לסייע לכם בכל בעיה שתצוץ. למשרד ניסיון עשיר בתחום עבירות התעבורה, ורקורד מרשים של ייצוג בבתי משפט, סיוע בהקלה בעונש, והופעה בפני וועדות ערעורים.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: