סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

נהיגה בשכרות על קורקינט חשמלי

אם שותים לא נוהגים. נדמה שכולם מכירים את הכלל הזה, אבל האם הכלל הזה חל רק על כלי רכב? ומה דינם של אלו שנוסעים לפאב השכונתי או למסיבה בקצה העיר בקורקינט חשמלי וחוזרים על הקורקינט הביתה לאחר ששתו אלכוהול? האם מותר להם לשתות ולנסוע על הקורקינט? התשובה היא – חד משמעית לא.

אם אתם נוסעים על קורקינט חשמלי שתויים, אתם עלולים למצוא עצמכם עומדים לדין פלילי, בדומה לנהג רכב אשר נתפס נוהג בשכרות.

קורקינט חשמלי

הרבה אנשים טועים לחשוב שנסיעה על קורקינט חשמלי פוטרת אותם מחובת הציות לדיני התעבורה כשלמעשה ההיפך הוא הנכון. במספר פסקי דין שנדונו בבית המשפט, נקבע כי הגדרת המונח "רכב" המופיעה בס' 1 לפקודת התעבורה כוללת בתוכה גם אופניים חשמליים וגם קורקינט חשמלי. לא פעם רוכבי קורקינט חשמלי מקבלים קנסות על אי ציות לתמרורים, על נסיעה באור אדום או על שימוש בטלפון נייד בזמן הרכיבה, כאשר הסמכות למתן קנסות אלו נובעת מכך שדיני התעבורה חלים גם חלים על רוכבי קורקינט חשמלי.

יש לזכור ולהבין שקורקינט חשמלי הוא כלי תחבורה לכל דבר ועניין וככזה, דיני התעבורה חלים עליו ועל מי שבוחר לעשות בו שימוש.

נהיגה בשכרות על קורקינט חשמלי

לאור העלייה הגורפת בשימוש בכלי רכב חשמליים בכלל וקורקינטים חשמליים בפרט, בעיקר בתוך העיר, משטרת התנועה אוכפת מפעם לפעם עבירות נהיגה בשכרות כנגד נהגים אלו ויוצאת למבצעים מרוכזים ולעיתים אף ישנה אכיפה רנדומלית. משטרת ישראל מודעת לכך שהקורקינט החשמלי משמש ככלי תחבורה נגיש ונוח ושלא מעט אנשים עושים בו שימוש בכדי להגיע ולחזור ממוקדי בילוי. ככלל יש לזכור ששוטר תנועה רשאי לבקש מנהג קורקינט חשמלי לעבור בדיקת מאפיינים או בדיקת נשיפה ובמקרה של סירוב לעבור בדיקה ייראו בנהג כנוסע תחת השפעת אלכוהול.

אם במסגרת הבדיקה כמות האלכוהול שנמצאה חורגת מן המותר, יכול השוטר להורות על החרמת הקורקינט, פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה והגשת כתב אישום על נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

העונש על נהיגה בשכרות על קורקינט חשמלי

אם נתפסתם נוהגים על קורקינט חשמלי כשאתם שתויים והוגש כנגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות, יכול בית המשפט לתעבורה להשית עליכם מגוון רחב של עונשים המשתנים ממקרה למקרה ותלויים בנסיבות העבירה, בעבר התעבורתי של הנהג ועוד. באופן עקרוני, ככל ותורשעו קיים עונש מינימום של שנתיים פסילה בפועל מלהחזיק ברישיון נהיגה ויכול בית המשפט גם להשית עליכם קנסות כספיים. במקרים חמורים יותר יכול בית המשפט להשית עונשים חמורים בהרבה אשר עלולים אף להגיע לריצוי מאסר בפועל.

ייצוג משפטי לנהיגה בשכרות על קורקינט חשמלי

אם נתפסתם נוהגים בשכרות על קורקינט חשמלי, אם הקורקינט שנסעתם עליו נתפס והוחרם, אם הוגש כנגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין הבקיא בדיני התעבורה אשר יוכל לסייע לכם להיחלץ מן המצב אליו נקלעתם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: