סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עונש מקסימאלי על אי ציות לתמרור עצור

עבירת אי ציות לתמרור עצור הינה עבירה נפוצה מאוד שמשטרת ישראל נוהגת לאכוף לא מעט. תמרור עצור הינו תמרור בינלאומי, בעל שמונה צלעות שבמרכזו כף יד לבנה. לרוב התמרור יוצב במקום בולט לעין כך שהנהג אשר יתקרב לצומת יבחין בו מבעוד מועד.

עצור ותן זכות קדימה

הציווי החוקי הוא למעשה לעצור את הרכב עצירה מלאה ולתת זכות קדימה לרכבים החוצים את הצומת. אין די בעצירת הרכב אלא יש לעצור ולתת זכות קדימה. אם עצרתם את הרכב עצירה מלאה והתפרצתם לצומת, הרי שלא פעלתם כחוק. חשוב להבין שאם התמרור מוצב בצד הימני של הצומת, התמרור יחול על כל הרכבים המתקרבים אל הצומת, הן אלו הפונים ימינה והן אלו הפונים שמאלה.

אם התמרור יוצב בצד השמאלי של הצומת, ההוראה תחול רק על הרכבים המבקשים לפנות שמאלה או על רכבים המבקשים לבצע פניית פרסה ככל וזו מותרת. אם ישנו קו עצירה מסומן על הכביש, יש לעצור את הרכב לפני ובסמוך לקו העצירה. ואם אין קו עצירה מסומן יש לעצור במקום בו הנכם יכולים לראות את הצומת.

אם ישנו קו עצירה אך שדה הראיה מקו העצירה לא מאפשר לכם לראות את הצומת היטב, יש להתקדם לאט ו"בזחילה" לאחר העצירה המלאה ומבלי להפריע לרכבים החוצים את הצומת.

דו"ח על אי עצירה בתמרור עצור

החובה לעצור את הרכב עצירה מוחלטת איננה נתונה לשיקול דעת הנהג. גם כאשר נהג מגיע לצומת פנויה לחלוטין וברור כי אין הוא מסכן את עוברי הדרך, חלה עליו חובה מוחלטת לעצור את הרכב. לעומת זאת, מתן זכות קדימה כן מצויה במתחם שיקול הדעת של הנהג, אך גם של שוטר התנועה אשר מבצע אכיפה בצומת.

בדרך כלל, שוטרי תנועה יארבו בסמוך לנהגי הרכב בסמוך לצומת ולאחר שהרכב יחצה את הצומת יסומן לו לעצור בצד. ההנחיה לשוטרים היא לשמור על קשר עין רציף וקבוע עם הרכב המבצע את העבירה ולעמוד במקום אשר ניתן לראות ממנו את קו העצירה באופן מוחלט וברור.

העונש על אי ציות לתמרור עצור

העונש במקרה של אי ציות לתמרור עצור נחלק לשניים:

  • כאשר העבירה נעברה מבלי לסכן את משתמשי הדרך, העונש הינו קנס בגובה 250 ₪ ורישום חובה של 4 נקודות.

  • כאשר העבירה נעברה תוך סיכון משתמשי הדרך יכול קצין משטרה לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג, פסילה מנהלית ל – 30 ימים. כמו כן, יקבל הנהג זימון לדין בבית המשפט, כאשר ככל ויורשע לבית המשפט יש סמכות להשית עליו עונשים שונים בהתאם לנסיבות העבירה, כדוגמת קנסות גבוהים, פסילת רישיון נהיגה, רישום נקודות וכו'.

אם נרשם לחובתכם דו"ח על אי ציות לתמרור עצור או זומנתם לדין בשל כך, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי ונשמח לעמוד לרשותכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: