סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עונש פסילה לנאשם בנהיגה ללא רישיון

ישנם מספר גופים היכולים לפסול רישיון נהיגה – קצין משטרה, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בית משפט ומשרד הרישוי.

נהיגה ללא רישיון – נהיגה ללא רישיון היא עבירה שניתן לחלק אותה לשניים:

1. נהגים שמעולם לא הוציאו רישיון – המכונים – בלתי מורשים לנהיגה.

2. נהגים שנוהגים ללא רישיון הואיל ושכחו למשל לחדש אותו או המקרה הקלאסי הם מצויים בפסילה עקב עבירה שביצעו.

החוק עושה אבחנה בין העבריינים השונים, וגם העונשים בהרשעה בכל אחד מאלה שונה. מטבע הדברים, יחמיר בית המשפט לתעבורה הרבה יותר אם אלה שמעולם לא הוציאו רישיון ובכל זאת, נהגו או עם אלה שנוהגים למרות שהם מצויים בזמן פסילה. לעומת זאת, אותם אנשים שנהגו ברכב לאחר ששכחו לחדש הרישיון, ייענשו אמנם, אך בוודאי שלא בחומרה מיוחדת.

משמעות עונש הפסילה:

נהגים הנוהגים ברכב ללא רישיון, המכונים בשפה המשפטית :"בלתי מורשים לנהיגה", עוברים למעשה את אחת העבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה, שכן הדבר מראה על זלזול במערכת המשפט ובתי המשפט נוטים להחמיר עם נהגים אלו.

סעיף 10 לפקודת התעבורה אוסר על אדם שאיננו בעל רישיון נהיגה לנהוג ברכב מנועי. אין זה משנה באמת מה הסיבה שאדם נוהג ללא רישיון, בין אם המדובר במי שמעולם לא הצליח לעבור טסט, ובין אם מדובר בנער שובב שרצה להרשים את חבריו, והדוגמאות הנם מרובות, בכל מקרה, יש לזכור, כי העונש הצפוי לאותו נאשם הוא חמור ביותר – אדם הנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה דינו מאסר לתקופה מקסימאלית של שנתיים, בנוסף על שלילה בפועל מלנהוג לתקופה שלא תפחת משלושה חודשים.

רצוי להתייעץ בעורך דין לפני שמגיעים לדיון בבית המשפט לתעבורה, וזאת בכדי שיבחן את חומר הראיות בתיק ויחפש כשלים ומחדלים של התביעה אשר באמצעותם אפשר יהיה להגיע לעונשים נמוכים הרבה יותר, שאם לא כן עשוי שופט בית המשפט לתעבורה להטיל עונש שעשוי להגיע לעיתים גם למאסר בפועל.

נמצא שמשמעות הנהיגה בפסילה הינה חמורה וכך גם האכיפה והענישה ותשומת הלב שהמשטרה ובתי המשפט נותנים לה ואף ישנם בתי משפט המחמירים במיוחד לדוגמה בירושלים כבוד השופט "טננבוים" שדוגל בגישה של להכניס נאשמים למאסר בפועל של מספר ימים בכדי "לחנך" את הנהגים אשר נהגו בזמן פסילה.

במידה והואשמתם בנהיגה בזמן פסילה, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: