סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

צורת הדיווח הנדרשת על שלילת רישיון נהיגה

במדינת ישראל ישנם שלושה גופים בלבד המוסמכים לשלול את רישיונו של נהג אשר ביצע עבירת תנועה המחייבת את פסילת רישיונו. במאמר הבא נעסוק בגופים אלו, בסמכות החוקתית שלהם בנוגע לשלילת רישיון ובצורת הדיווח הנדרשת על ידי כל אחד מהגופים.

שלילת רישיון הנהיגה על ידי משטרת ישראל

הגורם הראשון הרשאי לפסול את רישיון הנהיגה שלכם הינו קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה. במידה וביצעתם עבירת תנועה המחייבת על פי חוק את פסילת רישיון הנהיגה שלכם, רשאי השוטר שעצר אתכם ליטול את רישיונכם באופן מיידי ולמסור לידיכם טופס זימון לשימוע בפני קצין משטרה. שימוע בפני קצין המשטרה חייב להתבצע תוך 72 שעות מרגע ביצוע העבירה. נהג שרישיונו נפסל על ידי משטרת ישראל מקבל את רישיונו בחזרה בלשכת התנועה של משטרת ישראל.

שלילת רישיון הנהיגה על ידי משרד הרישוי

גורם נוסף במדינת ישראל הרשאי לפסול את רישיון הנהיגה שלכם הינו משרד הרישוי. שלילת רישיון הנהיגה על ידי משרד הרישוי מתבצעת על רקע צבירת 36 נקודות במהלך תקופת הצבירה, אי התייצבות של הנהג לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או לחילופין, במידה והנהג נמצא בלתי כשיר לנהיגה על ידי המכון הרפואי.

בנוגע לצורת הדיווח הנדרשת על שלילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי, החוק קובע כי די בעצם במשלוח הודעה בדואר רשום בכדי להקים חזקה על פיה הנהג מודע לכך שרישיונו נשלל, ומכאן שלא תעמוד לו הגנה לפיה לא ידע כי הוא נוהג בעת פסילה.

שלילת רישיון הנהיגה על ידי בית המשפט לענייני תעבורה

הגורם השלישי המוסמך לפסול את רישיון הנהיגה שלכם הוא בית המשפט לענייני תעבורה, וזאת במסגרת דיון משפטי שנערך לו, בו הנהג נמצא אשם, בגין העבירה אותה הוא ביצע. גם במקרה זה, חובת הדיווח על פי החוק קובעת כי די בעצם במשלוח הודעה בדואר רשום בכדי להקים חזקה על פיה הנהג מודע לכך שרישיונו נשלל, ומכאן שלא תעמוד לו הגנה לפיה לא ידע כי הוא נוהג בעת פסילה.

בשני המקרים האחרונים, חזקת הדיווח ניתנת לסתירה בנסיבות חריגות בלבד, וכך, לעיתים, בית המשפט יראה את הנהג כאילו קיבל הודעה בדבר הפסילה, אף כאשר הלכה למעשה זו לא הגיעה לידיו.

במידה וגם נגדכם עומד כתב אישום העלול להוביל לפסילת רישיון הנהיגה שלכם, או במידה וגם אתם זומנת לשימוע אצל קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בדיני התעבורה השונים.

במידה ורישיונכם עומד על סף פסילה צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: