סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עונש מקסימאלי על שימוש בטלפון בנהיגה

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה היא אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר ומשטרת ישראל מנהלת כנגד נהגים העושים שימוש בטלפון הנייד מבצעי אכיפה נרחבים ויומיומיים במטרה למגר את התופעה ככל האפשר. המשטרה משתמשת באמצעי אכיפה כדוגמת מצלמות ורחפנים ומקצה לכך משאבים רבים וכוח אדם נרחב.

טלפון נייד – מותר ואסור

החוק קובע כי טלפון נייד הוא מכשיר המשמש לצרכי תקשורת ויש בו לחצני חיוג. חשוב להבין כי האיסור איננו על עצם הדיבור בטלפון הנייד תוך כדי הנסיעה ברכב אלא על החזקתו. לכן, גם משלוח הודעות ס.מ.ס, תכתובות וואצאפ ומשלוח הודעות מייל תוך כדי נהיגה נחשבים כעשיית שימוש בטלפון הנייד ואסורים על פי החוק.

אז מה כן מותר? כעיקרון, יש להניח את הטלפון הנייד בתוך התקן קבוע ולא לגעת או לעשות בו שימוש במהלך הנסיעה אלא באמצעות לחיצה חד פעמית וקצרה לצורך קבלת או הוצאת שיחה. חשוב להדגיש שאסור לחייג את המספר אליו רוצים להתקשר על גבי הטלפון אלא מותר רק ללחוץ לחיצה רגעית ולחייג לאיש קשר שאינו דורש חיפוש ונגיעות ממושכות בטלפון. מכיוון שבתוך הטלפון הנייד עצמו ישנה דיבורית, ניתן לשוחח בטלפון הנייד באמצעות הדיבורית, מבלי לגעת או להחזיק את הטלפון הנייד, כאשר על הטלפון להיות מונח בהתקן קבוע המונע את נפילתו.

שימוש בטלפון הנייד כאשר הרכב במצב "עמידה"

הגעתם לפקק תנועה או לרמזור אדום והרכב נמצא במצב עמידה מוחלט, האם מותר לכם לעשות שימוש בטלפון הנייד? פסיקות בתי המשפט חלוקות בנושא, כאשר ישנם בתי משפט שהכירו בכך שבנסיבות אלו הרכב איננו מצוי "בתנועה" וזאת לעומת פסיקות אחרות שקבעו שגם במצב בו הרכב מצוי בעמידה מוחלטת בפקק או ברמזור לצורך הדוגמא, חל איסור על עשיית שימוש בטלפון הנייד.

דו"ח תנועה על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

אם שוטר עצר אתכם מכיוון שהבחין שעשיתם שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הוא ירשום לכם דו"ח אשר יתאר את נסיבות ביצוע העבירה. כיום השוטרים הרכובים על אופנועים ושוטרי אגף התנועה מצויידים במצלמות ומכשירי הקלטה אך בכל מקרה מומלץ לצלם את המפגש גם על ידכם ולמסור גרסה קצרה ועניינית ולוודא כי היא נרשמה במלואה בדו"ח. מומלץ שלא להודות בביצוע העבירה או להשתמש בשפה "מתנצלת" אשר יכולה להיראות כהודאה בעבירה, במיוחד אם לאחר מכן תרצו להגיש בקשה להישפט על הדו"ח ולנסות לבטלו.

העונש על שימוש בטלפון נייד בנהיגה

אם קיבלתם דו"ח על שימוש בטלפון נייד בנהיגה יש לכם כמה אפשרויות פעולה:

  • תוכלו לשלם את הדו"ח תוך 90 ימים (פעולה המהווה הודאה בביצוע העבירה) וייצבר לחובתכם רישום של 8 נקודות בגיליון התעבורה.
  • תוכלו להגיש בקשה לביטול הדו"ח תוך 30 ימים.
  • תוכלו להגיש בקשה להישפט בבית המשפט תוך 90 ימים, כאשר בית המשפט הוא זה שיחליט על סמך הראיות האם ביצעתם את העבירה או לא. אם בחרתם לגשת להליך משפטי עליכם לדעת שאומנם בית המשפט יכול לזכות אתכם מביצוע העבירה. שימו לב כי במקרה בו אדם שאינו מיומן מגיש בקשה להישפט ובמקרה כזה שבו תורשעו, בית המשפט רשאי להשית עליכם עונשים גבוהים בהרבה, כדוגמת קנסות, פסילת רישיון הנהיגה, התחייבות להימנע מעבירה ורישום של נקודות חובה.

אם קיבלתם דו"ח על שימוש בטלפון נייד בנהיגה, הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו הבקי בדיני התעבורה ונשמח לעמוד לרשותכם למתן ייעוץ משפטי.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: