סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

נהיגה בזמן פסילה ללא ידיעה

נהיגה בזמן פסילה נתפסת כאחת מהעבירות החמורות ביותר בפקודת התעבורה וביחס של בתי המשפט אליה. נהג אשר נוסע בשלילה נחשב ל״נהג מסוכן״, שכן ישנה חזקה שאם נפסל מלנהוג, ככל הנראה ישנה סיבה טובה לכך ואם הוא בכל זאת נוהג אז ככל הנראה מדובר באדם שהחוק אינו נר לרגליו. יחד עם זאת, כאשר אדם נתפס בנהיגה בזמן פסילה, הוא יכול להעלות מס׳ טענות כאשר אחת מהן היא נוגעת ל״אלמנט הידיעה״, או במילים אחרות – ״לא ידעתי על הפסילה״.

נהיגה בזמן פסילה

לפי ס׳ 67 לפקודת התעבורה ישנו איסור מוחלט לנהוג ברכב כאשר רישיון הרכב בפסילה. רישיון הרכב יכול להיפסל על ידי מס׳ גופים מנהליים ושיפוטיים: פסילה על בסיס פסק דין של בית המשפט, פסילה מנהלית של קצין משטרה, פסילה על ידי רשות הרישוי ו/או המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ופסילה עקב החלטה של רשם ההוצאה לפועל.

חובת יידוע הנהג על פסילת הרישיון

נהג חייב לדעת שהוא בפסילה כאשר הוא נוהג. בהתאם, אם רישיון נהיגה של נהג נפסל ישנה חובה ליידע אותו על כך. בין אם באמצעות נוכחותו בבית המשפט, הודעה מעורך דינו או הודעה בכתב בדואר רשום שנשלח אליו על ידי רשות מוסמכת. למעשה, אדם שנהג בשלילה ונתפס יכול לטעון להגנתו כי לא ידע על כך שהרישיון נפסל או שלא קיבל הודעה על כך.

כאשר מוגש כתב אישום כנגד אדם בגין נהיגה בפסילה, ניתן לטעון להעדר מודעות לפסילה כאשר הנטל להוכיח את זה יוטל על כתפי הנהג הטוען לכך.

העונש על נהיגה בזמן פסילה

העונש על נהיגה בזמן פסילה עלול להיות עונש כבד ואף להגיע עד לשלוש שנות מאסר בפועל. על פי רוב, נהג אשר נתפס נוהג בזמן פסילה ייעצר על ידי משטרת ישראל ויוגש נגדו כתב אישום ולעיתים אף בקשה למעצר עד תום ההליכים בעניינו. היחס של משטרת ישראל לעבירות אלו איננו סלחני שכן ישנה הנחה של סיכון האינטרס הציבורי וסביר להניח כי משטרת ישראל תגיש כנגד הנהג כתב אישום במסגרתו תבקש מאסר בפועל ופסילת רישיון הנהיגה לפרק זמן משמעותי.

בית המשפט אשר ידון בעניינו של הנהג יבחן את נסיבות העבירה, יבחן האם זוהי הפעם הראשונה שהנהג נתפס נוהג בפסילה או לא, יבחן את עברו התעבורתי של הנהג, יבחן מה הסיבה לפסילה ומי הגורם שנתן אותה ועוד. חשוב לדעת שגישת בתי המשפט לעבירות אלו היא גישה מחמירה ויש להיערך לכך בהתאם.

ייצוג משפטי לנהיגה בזמן פסילה

אם נתפסתם נוהגים בזמן פסילה ולא ידעתם על כך, חשוב לפנות לעורך דין העוסק בדיני תעבורה לאלתר וכמה שיותר מהר, פנו עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין הבקיא בדיני התעבורה אשר יוכל לסייע לכם ולהעניק לכם ייעוץ משפטי.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: