סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

עורך דין פשיטת רגל

עו"ד פשיטת רגל

עו"ד פשיטת רגל

"פושט רגל" הוא ביטוי שמקורו במשנה, וגם כיום השימוש בו נפוץ, גם אם החוק עצמו כבר התעדכן וכולל מונח חדש: "חדלות פירעון ושיקום כלכלי". למרות האסוציאציות השליליות, זהו הליך שנועד לסייע לחייב לשקם את חייו, וכשמבצעים בעזרת עו"ד פשיטת רגל ישנו סיכוי אמיתי להיחלץ מהתהום הכלכלית. ההליך מיועד למי שצברו חובות בסכום משמעותי (נכון ל-2024, הרף הוא כ-55,500 ש"ח. הסכום המדויק מתעדכן אחת לשנה). במשרד עורכי דין בוכובזה את סיילס מסייעים לחייבות וחייבים להתמודד עם החובות בדרך יעילה במיוחד ובהתאמה מלאה למאפיינים הספציפיים של כל מקרה.

איך מתבצעת בעזרת עו"ד פשיטת רגל בהתאם לתהליך העדכני?

* צו פתיחת הליכי חדלות פירעון – השלב הראשון בתהליך פשיטת רגל הוא הגשת בקשה למתן צו פתיחת הליכים. הבקשה מוגשת לממונה על הליכי חדלות פירעון שבמשרד המשפטים, והיא כרוכה בתשלום אגרה (נכון ל-2024 גובה האגרה הוא 900 ש"ח).

* תקופת ביניים – התקופה שבין מתן הצו הנ"ל לבין מתן צו שיקום כלכלי. במהלך פרק זמן זה, שאורכו כשנה, ייתכנו מגבלות שונות (למשל, איסור יציאה מהארץ). במהלך תקופת הביניים איש מקצוע שממונה ע"י בית המשפט עורך בדיקה כלכלית יסודית, ועל בסיס הממצאים תגובש תוכנית שיקום כלכלי מקיפה לחייב.

* מתן צו שיקום כלכלי – צו המגדיר את אופן יישום תוכנית השיקום. בצו זה מפורטים הנכסים של החייב שבאמצעותם הוא יפרע חובות, ההגבלות על החייב, החובות שעליהם לא ניתן לקבל הפטר, התשלום החודשי, תוכנית ההכשרה לשיפור ההתנהלות הכלכלית ועוד.

* הפטר – לאחר כ-3 שנים, אם החייב עמד בכל תנאי צו השיקום, בית המשפט יעניק לו הפטר משאר החובות.

תנאים מיטביים לאורך כל התהליך

תפקידו של עו"ד פשיטת רגל הוא להבטיח התנהלות מדויקת מול הממונה על הליכי חדלות פירעון והגעה לתנאים אופטימליים במהלך תקופת הביניים ובמשך 3 השנים של השיקום. זהו אחד מתחומי המומחיות העיקריים של משרד עורכי דין בוכובזה את סיילס, אשר אמון על מאבק נחוש למען זכויות הלקוחות ומביא לידי ביטוי את הניסיון רב הערך שצבר במשך למעלה מ-20 שנות פעילות.

פשיטת רגל עורך דין

למונח "פשיטת רגל" יש אסוציאציות שליליות, אבל בפועל מדובר בפרוצדורה שיכולה להתגלות כמועילה מאוד עבור אדם או חברה שנקלעו לחובות גבוהים. למעשה, כדי לעזור לכם להתעלם מהשם הוא גם הוחלף לפני מספר שנים במושג מדויק יותר: "חדלות פירעון ושיקום כלכלי", אם כי עדיין רבים משתמשים גם במונח הישן. בכל מקרה של פשיטת רגל עורך דין הוא איש מקצוע הכרחי, ובמשרד עורכי דין בוכובזה את סיילס מסייעים לצלוח את התהליך בדרך היעילה ביותר ועם מינימום מגבלות.

למה במקרים של פשיטת רגל עורך דין הוא איש מקצוע הכרחי?

* ייעוץ מועיל – ברוב המקרים אדם או חברה שניצבים בפני הליך פשיטת רגל, ובפרט אם היקף החובות שלהם גבוה במיוחד, מתקשים לקבל החלטות נכונות. סיבה אחת לכך היא הלחץ המובן, סיבה נוספת היא היעדר ידע ספציפי בכל הנוגע להליכי חדלות פירעון ולדגשים הרלוונטיים מבחינת הגופים שמטפלים בכך. עורך דין מנוסה מספק קודם כל ייעוץ מועיל, ותורם גם לרגיעה הנפשית.

* בניית נרטיב נכון – מעבר לנתונים הכספיים, שיש להם כמובן חשיבות רבה מאוד, בית המשפט והממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בוחנים בקפידה גם את הנרטיב שמציגים האדם או החברה שמצהירים על פשיטת רגל. בהתאם ישנה חשיבות רבה לאופן בניית הנרטיב, שבא לידי ביטוי כבר בבקשה הראשונית – הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל).

* התנהלות אופטימלית מול הרשויות והנושים – על-מנת לנצל את האופציה של הליך פשיטת רגל, או כאמור בשמו העדכני חדלות פירעון ושיקום כלכלי, באופן אופטימלי, חשוב להתנהל נכון בכל שלב ושלב. עורך דין מיומן יוודא שכך יהיה.

מחויבות אמיתית להושיט עזרה

עורכי הדין ירון בוכובזה ואליאס סיילס לקחו חלק בפרויקט שהושיט סיוע משפטי למעוטי יכולת כבר במהלך לימודי התואר הראשון. את התואר השני השלימו שניהם בהצטיינות, וגם במשרד שהקימו הם מתנהלים מתוך מחויבות כפולה: למצוינות מקצועית ולהושטת עזרה אמיתית לכל אדם או חברה שפונים אליהם, לרבות במקרים שבהם המטרה היא פשיטת רגל (או, כאמור, חדלות פירעון לצורך שיקום כלכלי).

 

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: