סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

ביטול עיקול משכורת

ביטול עיקול משכורת

השכר החודשי הוא בסיס הקיום של רוב בני האדם. בהתאם עיקול משכורת הוא מצד אחד כלי אפקטיבי להפעלת לחץ על חייב ולכן כזה שנמצא בשימוש נפוץ למדי, ומצד שני, זה של האדם שלא יכול לפרוע את חובותיו באופן מלא ומידי, מדובר בפגיעה של ממש. באופן טבעי החוק מעניק לא רק את האופציה לעקל שכר, אלא גם את האפשרות של ביטול עיקול משכורת, וכדאי ליישם אותה בעזרת איש מקצוע מיומן. במשרד עורכי דין בוכובזה את סיילס כבר סייעו לישראליות וישראלים רבים לשמור על המשכורת, גם בנסיבות מורכבות.

דגשים חשובים לגבי ביטול עיקול משכורת

* הסכום המרבי שניתן לעקל מהמשכורת – חוק הגנת השכר מאפשר אמנם לעקל את משכורתו של אדם שלא משלם את חובותיו, אבל במקביל מחייב להשאיר ברשותו סכום מינימלי. ליחיד הסכום הוא כ-2,500 ש"ח, לבני זוג ללא ילדים כ-3,700 ש"ח, כשיש 2 ילדים או יותר חובה להשאיר לבני הזוג כ-4,800 ש"ח, ובמקרה של הורה יחידני הסכום גבוה מעט יותר (כל הסכומים נכונים ל-2024, ומתעדכנים אחת לשנה).

* חקירת יכולות – בחלק מהמקרים האסטרטגיה הנכונה היא לבקש מרשות האכיפה והגבייה לערוך חקירת יכולות כלכליות. החקירה יכולה להיות פרונטלית, בלשכת ההוצאה לפועל, או על בסיס מסמכים שהחייב מגיש. חקירה כזו יכולה לשכנע את ההוצאה לפועל כי עיקול המשכורת גורם לפגיעה קשה מדי בחייב.

* הצגת הנזק – במסגרת הבקשה לבטל את עיקול המשכורת, כדאי להציג בפני ההוצאה לפועל את הנזקים שעלולים להיגרם לאדם ולמשפחתו כתוצאה מהעיקול.

* פגמים טכניים – מומלץ לבקש מהבנק שאליו נכנסת המשכורת המעוקלת את צו העיקול. לעיתים ישנם פגמים טכניים בצו, וכשזה המצב ניתן לבטל אותו בעילה זו.

אסטרטגיה מדויקת

מומלץ לבצע ביטול עיקול משכורת כחלק מהליך מקיף לפתרון המשבר. במשרד עורכי דין בוכובזה את סיילס אמונים על גיבוש אסטרטגיה אופטימלית ומותאמת ספציפית לכל לקוח, כך שכל פעולה תתבצע רק אם היא משרתת את המטרה הכוללת והיא האפשרות לחיות ללא מגבלות גם לאחר צבירת החובות.

 

 

 

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: