סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

הענישה בעבירת גרימת מוות ברשלנות

החוק במדינת ישראל שופט את העבירות השונות על פי חומרתן, ומעל הכול, על פי תוצאותיהן, וכפועל יוצא מכך, עבירות תנועה אשר הובילו בדרך זו או אחרת למותו של עובר דרך, נחשבות לעבירות התנועה החמורות ביותר.

כמו כן, החוק במדינת ישראל מקפיד להבדיל בין המקרים השונים של תאונות הדרכים שהובילו למותו של עובר דרך באמצעות חלוקה לעבירה של רצח, עבירה של הריגה ועבירה של גרימת מוות ברשלנות. בשורות הבאות נעסוק במידת הענישה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

על פי חוק, מידת הענישה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות עומד על 3 שנות מאסר, וזאת בהתאם לבחינת מידת הרשלנות הנבחנת בהתאמה לכל מקרה באופן ספציפי. עונש המינימום בגין גרימת מוות ברשלנות עומד על שישה חודשי מאסר בפועל.

בחלק גדול מהמקרים, במידה ומדובר בנהג ללא הרשעות תעבורתיות קודמות, ריצוי עונש המאסר בפועל לתקופה מינימאלית של חצי שנה, יוחלף בביצוע עבודות שירות. בתי המשפט, בבואם לקבל החלטה בדבר מידת הענישה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, מבצעים הבחנה בין מספר קטגוריות של מידת העבירה.

קטגוריה ראשונה מתייחסת למחצית מהתיקים המשפטיים המוגשים בגין עבירת גרימת מוות ברשלנות. במקרים אלו, הרשלנות באה לידי ביטוי בחוסר תשומת לב נקודתי ורגעי שהוביל לתוצאות הקטלניות. במקרים אלו, נוטה בית המשפט להטיל עונשי עבודות שירות לתקופה של שישה חודשים.

קטגוריה שנייה מתייחסת לעבירות שבוצעו ברמת התרשלות חמורה יותר, לרבות, נהיגה במהירות העולה על המותר בחוק, נהיגה בעייפות במודע, חציית צומת באור אדום ועוד. במקרים אלו, נוטה בית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל לתקופה של שבעה עד עשרה חודשים.

הקטגוריה השלישית מתייחסת לכלל המקרים בהם מבצע העבירה היה מעורב גם בניסיונות הימלטות מהמשטרה, הפקרת פצועים בשטח (תאונות פגע וברח), ניסיונות לשיבוש ראיות והליכי החקירה וכדומה. במקרים אלו, נוטה בית המשפט להטיל תקופות מאסר ממושכות, במידה יוגש כתב אישום יחד עם אחד מסעיפי העבירות הנ"ל, הענישה תהיה גבוה הרבה יותר מ-3 שנות מאסר.

במידה וגם נגדכם עומד כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות, זה הזמן להיוועץ עם עורך דין לענייני תעבורה המכיר את כל פסקי הדין מהשנים האחרונות בנושא.

במידה והואשמתם בגרימת מוות ברשלנות, צרו קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: