סניף אשדוד
סניף ראשון לציון

מהו ריכוז האלכוהול המותר בזמן נהיגה?

עם כמה אלכוהול בדם מותר לנהוג? בעמוד זה תמצאו את כל המידע שחיפשתם: להלן תיק שבו הוגש כתב אישום כנגד נהג אשר נבדק במכשיר הינשוף ונמצא ריכוז אלכוהול בכמות של 455 מיקרו גרם ועל כן קיבל זימון לשימוע בפני קצין משטרה וזימון לדיון וכתב אישום בגין נהיגה בשכרות לבית המשפט לתעבורה פתח תקווה, הנהג פנה לעורך דין תעבורה לפני הליך השימוע ועל כן יוצג בהליך זה ובמהלכו פרסו את טענותיהם עורכי הדין בעניין הפסילה וזאת בכדי למנוע פסילת רישיון נהיגה והרכב לתקופה של  30 יום, לאחר טיעון הטענות בפני הקצין הוחלט בצעד חריג שלא לפסול את רישיון הנהיגה והרכב ורישיונו הוחזר. לפני מועד הדיון נפגשו עורכי הדין עם נציגי התביעה והבהירו את טענותיהם בדבר התנהלות מפעיל הינשוף ופעולות האכיפה שבוצעו בתיק הנ"ל, לאור האמור הסכימה המדינה למחוק את כתב האישום לאלתר!

לצפייה בפסק דין אודות ריכוז אלכוהול  המותר בנהיגה

מהו ריכוז האלכוהול המותר בזמן נהיגה?

כמה אלכוהול מותר בזמן נהיגה – על מנת להגדיר בחוק נהג שיכור מהו, נדרש החוק להגדיר מהי כמות האלכוהול המותרת. מכיוון שהשפעת האלכוהול הינה אישית ופרטנית לכל נהג ונהגת בנפרד, נדרשו רשויות החוק במדינת ישראל, להגדיר כמות מינימאלית של ריכוז אלכוהול בגוף הנהג על מנת לקבוע רף מינימאלי המתיר נהיגה.

בדיקות שכרות המשמשות לצרכי בדיקת ריכוז אלכוהול הן בדיקת הדם ובדיקת הינשוף, ובשני המקרים, נקבע רף תחתון מינימאלי של ריכוז אלכוהול בגוף, המהווה את הרף התחתון של צריכת אלכוהול המותרת לנהיגה, כל חריגה מעבר לרף תחתון זה מפעילה את הגדרת החוק לנהג שיכור.

ריכוז אלכוהול בבדיקת דם: הרף התחתון של ריכוז אלכוהול בדם עומד על 50 מיליגרם אלכוהול לכל 100 מילימטר דם הנבדקים במעבדה.

כמות אלכוהול בבדיקת נשיפה: באמצעות מכשיר הינשוף, הרף התחתון עומד על 290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף.

בשני המקרים, כל חריגה מרף המינימום תוביל להגדרת הנהג כנהג שיכור עם כל ההשלכות הנלוות לכך. בתחום המשפט התחבורתי עולה לא אחת הסוגיה והשאלה מה עושים עם נהג שאומנם נמצא שיכור, אך הוא חצה את רף המינימום באחוזים קטנים.

נהיגה בשכרות הנחשבת לאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר, והעונש המינימאלי על עבירה זו עומד על שלילת רישיון הנהיגה למשך שנתיים, הטלת קנס כספי ושלילת הרישיון על תנאי. כמו כן, נהיגה בשכרות עלולה להוביל אף למאסר, וזאת במקרים בהם הנהג השיכור היה מעורב בתאונת דרכים בהן הוא פגע באדם או ברכוש כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

בדיקת ריכוז אלכוהול – מה משפיע עליה?

ככל שבדיקת ריכוזיות האלכוהול תהיה סמוכה יותר לשעות בהן הנהג שתה, כך תוצאות הבדיקה תהיינה טובות יותר, במידה וחלף פרק זמן מסוים מהרגע בו שתיתם, רמת ריכוזיות האלכוהול בגוף יורדת (פרק הזמן משתנה מאדם לאדם בהתאם למשקל גופו). כמו כן, אכילה ושתייה של משקאות לא אלכוהוליים מפחיתה את ריכוז האלכוהול בגוף.

חשוב לדעת: למרות שהחוק אינו קובע רמת ענישה שונה לנהגים אשר בגופם רמת ריכוז אלכוהול שונה, ברוב המקרים, רמת ריכוז האלכוהול בגוף, היא זו אשר תקבע את מידת העונש אשר בית המשפט יטיל על מבצע העבירה.

במידה והואשמתם בנהיגה בשכרות, אל תהססו ליצור קשר ואנו נדאג להפנות אתכם לעורכי דין מנוסים ומתאימים לטיפול בעניינכם.

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו: 072-2211221 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

דיני תעבורה

מחיקת חובות

נדל"ן

מאמרים מומלצים:

עקבו אחרינו
וקבלו עדכונים

בוכובזה & סיילס

משרד עורכי דין

אלפי לקוחות מרוצים
דיסקרטיות מלאה
אסטרטגיה משפטית

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו:

או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת: